Ai participat vreodată la o conferință de la care abia așteptai să pleci? Ți s-a părut că ai pierdut timp într-o ședință pe Zoom care ar fi putut fi rezumată într-un email? Ai petrecut ore planificând o petrecere care s-a dovedit un eșec?
Acordăm timp, atenție și importanță întâlnirilor noastre cu familia, cu prietenii sau cu colegii de muncă. Întâlnirile au potențialul să schimbe felul în care ne privim pe noi înșine și pe ceilalți și felul în care ne ducem viața. Cu toate acestea, cel mai adesea acționăm automat și apelăm la aceleași tipare învechite și uităm să luăm în considerare conectarea interumană care este esențială, este adevărata magie din spatele oricărui eveniment de succes.
Într-un moment în care este mai important ca oricând ca oamenii să se conecteze, Priya Parker conectează oameni în ciuda tuturor diferendelor și diferențelor. Ea plasează oamenii și ceea ce se petrece între ei în centrul oricărui tip de întâlnire și ne oferă soluții pentru a crea experiențe semnificative și memorabile, de la conferințe și ședințe de lucru până la tabere de vară și evenimente personale.
Există câteva concepte fundamentale pentru îmbunătățirea evenimentelor sociale:
- Identifică un scop clar și nu te teme să stârnești controverse.
- Stabilește lista invitaților pornind de la acest scop. Nu se aplică zicala „cu cât mai mulți, cu atât mai bine“.
- Alege locul și amenajarea lui în funcție de scopul stabilit.
- Pregătește invitații pentru eveniment. Nu uita că un eveniment începe în momentul în care participanții au fost invitați.
- Nu fi o gazdă detașată, folosește-te de puterea ta de gazdă pentru a stabili reguli și a-ți proteja invitații.
- Încheierea unui eveniment este indispensabilă și importantă.
În 2018, Arta conectării umane a fost numită cea mai bună carte a anului de către Amazon, Esquire Magazine, Financial Times, Bloomberg, iar conferința TED susținută de Priya Parker a strâns peste 2 milioane de vizionări.
„Arta conectării umane este cartea care și-a câștigat dreptul de a se afla în fiecare casă, în fiecare în organizație și în fiecare birou din România. Așa cum avem un cod al bunelor maniere, prin efortul asumat al autoarei, Priya Parker, acum avem și un cod al relaționării conștiente și înțelepte.“ — Gáspár György, psihoterapeut imago, autorul cărților Revoluția iubirii și Mindfulness Urban
„Un ghid excelent și extrem de practic! Arta conectării umane arată cum să transformăm întâlnirile noastre obișnuite în uimitoare oportunități pentru aflarea sensului, pentru visare și pentru acțiune. Această carte ar trebui să fie o lectură obligatorie pentru oricine, de la directori executivi la activiști civici, de la negociatori la gazde de evenimente. Sfaturi concrete care vor schimba pentru totdeauna modul în care te conectezi cu ceilalți.“ — Daniel L. Shapiro, fondatorul Harvard International Negotiation Program și autorul cărții Negotiating the Nonnegotiable
„Unele dintre cele mai bune lucruri în viață se petrec atunci când oamenii se adună laolaltă. De aceea este uimitor cât de puțină atenție acordăm planificării acestor momente. Sunt recunoscător pentru această carte. A deschis noi perspective asupra întrunirilor printr-o combinație încântătoare de concepte bine definite și exemple detaliate. Amfitrioni de toate felurile, aceasta este o lectură obligatorie!“ — Chris Anderson, director și coordonator al Conferințelor TED
„Oamenii, ca animale sociale, se adună, se întâlnesc și se conectează – căutând sens, scop, exprimare artistică. În aproape toate cazurile este un proces inconștient, care duce la frustrare și nemulțumire. În ultimii ani am evitat evenimentele sociale întrucât mi se păreau lipsite de sens și nesemnificative. Am învățat multe din această carte. Priya Parker a creat o artă și o știință a întrunirilor care să aducă bucurie și satisfacție.“ Deepak Chopra
„Clară și captivantă…. Pasiunea pentru întâlnirile de succes animă fiecare pagină.“ — Sherry Turkle, autoare a Reclaiming Conversation: The Power of Talk in a Digital Age și Alone Together