Lecțiile au următoarea structură secvențială:
Știu deja – reamintește elevilor competențele cognitive dobândite în lecțiile anterioare;
Observ și descopăr – cuprinde activități de învățare. Prin parcurgerea acestei secvențe, elevii, sub îndrumarea profesorului, își dezvoltă structurile cognitive și operative, devenind coparti cipanți la propria instruire. Activitățile permit elevului să descopere noile conținuturi, printr-un proces de învățare dirijată;
Descopăr și învăț – cuprinde noile conținuturi. S-a urmărit optimizarea volumului de informații astfel încât lecțiile să aibă o întindere echilibrată.
Am învățat și aplic – în această secvență, accentul este pus pe aplicații menite să consolideze noile achiziții ale elevului, dar și o scurtă evaluare. Manualul propune
acti vități diverse și atractive, care să răspundă fi ecărui tip de inteligență (conform inteligențelor multiple-Howard Gardner). Multe dintre aplicații sunt jocuri; ele constituie o modalitate de învățare activă adecvată copiilor de 11 ani, care încă se joacă!