Această lucrare este elaborată în conformitate cu programa școlară aprobată de Ministerul Educației Naționale prin Ordinul nr. 3418 din 19.03.2013 și poate fi utilizată ca auxiliar pentru pregătirea suplimentară a elevilor.
Caietul de vacanță pentru clasa a III-a al Editurii Intuitext propune o sistematizare a achizițiilor din clasa a III-a.
Caietul cuprinde 7 unități tematice, temele fiind alese în baza chestionării unui eșantion de copii din clasa a III-a.
Fiecare temă abordată vine ca o provocare, îndemnând elevul să îndeplinească activități interesante în perioada vacanței. Provocarea este realizată într-o manieră interactivă, prin adresare directă, motivantă, care îi stârnește curiozitatea.
Prin intermediul textelor sugestive, copilul are impresia că sarcinile de lucru devin prilej de joacă și de relaxare.
Sarcinile sunt subordonate tematic textului propus la începutul fiecărei unități, dar, în același timp, sunt strâns legate de experiența de viață a copiilor, de preocupările și interesele lor.
Caietul de vacanță pentru clasa a III-a vizează: identificarea informaților din text, transpunerea, interpretarea, analiza textului propus, efectuarea unor jocuri de cultivare a limbii, a unor exerciții de tip joc matematic, rezolvarea de probleme cu un conținut adecvat temei unității.
Propunerile sunt specifice disciplinelor Limba și literatura română, Matematică, Științe ale naturii, și, uneori, disciplinei Arte vizuale și abilități practice, achizițiile specifice domeniilor disciplinare îmbinându-se armonios.
Caietul propune „Jocuri de vacanță”, care vizează dezvoltarea spiritului de observație, a limbajului, a gândirii și a creativității.
Ilustrațiile constituie suport în învățare, precum și mijloc de creștere a interesului copilului.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.