Imaginile provenite din inconștient au darul de a fascina întotdeauna privitorul. Fie că exprimă senzualitate, violență, destrămare, sau dimpotrivă, creștere, ordonare, ele transmit misterul profunzimilor noastre psihice, comune nouă tuturor la nivel ancestral, arhetipal. Rod al travaliului analitic întreprins de pacientele și pacienții lui C.G. Jung, cele peste 4000 de imagini din arhiva Institutului C.G. Jung din Zürich, create între anii 1917 și 1950, reprezintă o inestimabilă comoară ce de abia în 2018 a fost expusă publicului larg, cu ocazia aniversării a 70 de ani de la înființarea Institutului. Concomitent cu expoziția a luat ființă această carte, unde sunt prezentate și comentate de cunoscuți analiști jungieni cele mai importante dintre imagini. Pentru a fi mai ușor de urmărit, ele au fost catalogate și clasificate pe teme. Astfel, într-o grafică de excepție, cititorului îi sunt dezvăluite rând pe rând simboluri precum mandala, șarpele, soarele, apa, lumina, pomul vieții, spații ale trecerii, oul cosmic și, desigur, omul în diversele sale ipostaze, toate ajutând la trasarea unei hărți interioare tot mai vii și mai elaborate.
Ruth Ammann, curatoare a Arhivei de Imagini a Institutului C.G. Jung din Zürich, este analistă formatoare şi lector la Institutul C.G. Jung din Zürich. De aceeași autoare, la Editura Trei a apărut Terapia prin jocul cu nisip – Sandplay.
Verena Kast, profesoară de psihologie şi psihoterapeută cu practică privată, este lector şi analist formator la Institutul C.G. Jung din Zürich. La Editura Trei au apărut cărțile sale: Umbra din noi, Fiicele tatălui, fiii mamei, Depășirea de sine.
Ingrid Riedel este analistă jungiană, teologă şi germanistă, profesoară asociată de psihologie a religiei şi psihoterapeută cu practică privată în Konstanz, precum şi lector şi analist formator la Institutele C.G. Jung din Zürich şi Stuttgart.
Ce se întâmplă aşadar în timpul pictării unui tablou? Nu pot încerca decât să exprim în mod coerent ce trăiesc eu însămi când pictez: gânduri, sentimente şi imagini care plutesc în interiorul nostru, respectiv o stare de a fi interioară, plastică, fluidă se densifică şi se uneşte, prin mişcări de tatonare ale mâinii şi pensulei, cu esenţa culorilor. Fiecare culoare are caracterul ei propriu, vibraţia ei proprie, emanaţia ei emoţională, simbolistica ei specifică. Întregul proces al desenului şi picturii este fluid, un proces de căutare şi tatonare, indefinit până în momentul când culoarea, uscându-se, capătă o formă compactă. Atunci începe un nou proces: puterea de strălucire a culorii proaspăt amestecate se răsfrânge asupra corpului şi sufletului şi declanşează noi gânduri şi emoţii. Este un proces extraordinar, de la energie fluidă la energie compactă şi înapoi la energie fluidă - Ruth Ammann