Conceput ca personaj pozitiv de catre romancierul politic Dinu Sararu, Dumitru Dumitru sfarseste prin a fi conturat ca un personaj negativ de catre romancierul realist Dinu Sararu.
In 1976, in plin regim comunist, un prozator indraznea – fara a-si propune asta, poate – sa denunte viciul de esenta al comunismului: incapacitatea de a intelege viata complexa si, de aici, inghesuirea omenescului complicat in „Patul lui Procust” al principiilor abstracte si, prin asta, rigide.
E cea mai buna dovada ca romanul „Clipa” are drept autor un scriitor, si nu un activist sau macar un publicist.
Pentru ca doar scriitorul, scriitorul adevarat, intelege ca viata nu poate fi supusa si, deci, sacrificata pe altarul unor idei abstracte, oricat de fascinante, de seducatoare ar fi acestea.
E replica literaturii autentice la fanatismele trecute, prezente si viitoare.
La fanatismul dintotdeauna!
Conceput ca personaj pozitiv de catre romancierul politic Dinu Sararu, Dumitru Dumitru sfarseste prin a fi conturat ca un personaj negativ de catre romancierul realist Dinu Sararu.
In 1976, in plin regim comunist, un prozator indraznea – fara a-si propune asta, poate – sa denunte viciul de esenta al comunismului: incapacitatea de a intelege viata complexa si, de aici, inghesuirea omenescului complicat in „Patul lui Procust” al principiilor abstracte si, prin asta, rigide.
E cea mai buna dovada ca romanul „Clipa” are drept autor un scriitor, si nu un activist sau macar un publicist.
Pentru ca doar scriitorul, scriitorul adevarat, intelege ca viata nu poate fi supusa si, deci, sacrificata pe altarul unor idei abstracte, oricat de fascinante, de seducatoare ar fi acestea.
E replica literaturii autentice la fanatismele trecute, prezente si viitoare.
La fanatismul dintotdeauna!