Comunicare in limba romana pentru clasa a II-a este un instrument de invatare util atat pentru lucrul acasa, individual, cat si pentru lucrul in clasa. Structurat in 9 unitati de invatare, caietul de lucru propune exercitii variate, organizate gradual, de la simplu la complex, dar si activitati distractive, care valorifica experienta concreta a elevului. Cu ajutorul acestora, elevul va invata sa identifice semnificatia unui mesaj, sa participe cu interes la dialoguri, sa formuleze mesaje (in scris sau oral), precum si sa scrie si sa vorbeasca corect. Pe langa unitatile de invatare, caietul contine o evaluare initiala, o recapitulare finala, precum si sectiuni de autoevaluare, care il fac pe elev constient de procesul de invatare si il incurajeaza sa-si verifice constant progresul.
Lucrarea este structurata in conformitate cu programa scolara, propunand o viziune integrata a domeniilor de studiu: comunicare orala (ascultare, vorbire, interactiune), lectura, redactare, elemente de constructie a comunicarii.