Prin continutul sau, caietul este un instrument de lucru util si atractiv pentru aprofundarea cunostintelor de citit-scris. Sarcinile de lucru dezvolta, in principal, deprinderi de scriere corecta si caligrafica, capacitatea elevilor de a exprima in scris idei si sentimente, dar ofera si contexte de exersare a actului citirii, de imbogatire a vocabularului. Sarcinile de lucru sunt atractive, au grade diferite de dificultate, ofera contexte multiple si variate de exersare a scrisului, de automatizare a citirii si de constientizare a continutului citit. Jocurile au o pondere semnificativa si ofera posibilitatea realizarii transferului catre alte discipline.
Prin maniera in care este structurat, caietul contribuie la optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare, cele noua unitati de invatare oferind elevilor contexte de familiarizare cu notiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor de citit-scris, de sistematizare a achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati.
Comunicare in limba romana – Caiet pentru clasa I are urmatoarele note definitorii:
respecta in totalitate programa scolara de Comunicare in limba romana pentru clasa I;
poate fi utilizat ca auxiliar al oricarui manual Comunicare in limba romana pentru clasa I, ca o resursa care poate completa manualul scolar la nivelul aplicatiilor;
contine sarcini de invatare cu grade diferite de dificultate, care permit elevilor sa aplice si sa transfere, in alte contexte, achizitiile dobandite;
sarcinile de lucru au, pe langa rolul formativ, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii, ancorarea acesteia in realitatea vietii in care elevul este parte activa;
poate fi utilizat atat la scoala, in cadrul orelor, cat si acasa, pentru activitatea independenta.
poate fi utilizat ca auxiliar al oricarui manual Comunicare in limba romana pentru clasa I, ca o resursa care poate completa manualul scolar la nivelul aplicatiilor;
contine sarcini de invatare cu grade diferite de dificultate, care permit elevilor sa aplice si sa transfere, in alte contexte, achizitiile dobandite;
sarcinile de lucru au, pe langa rolul formativ, un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii, ancorarea acesteia in realitatea vietii in care elevul este parte activa;
poate fi utilizat atat la scoala, in cadrul orelor, cat si acasa, pentru activitatea independenta.
Auxiliarele sunt elaborate de o echipa de cinci autori cu experienta in domeniul invatamantului primar, absolventi ai liceului pedagogic, cu activitate ca invatatori cuprinsa intre 13 si 32 de ani.
Echipa de autori beneficiaza de experienta profesionala in domenii diferite, si anume: inspectie scolara pentru invatamant primar, consiliere psiho-pedagogica, cercetare in domeniul stiintelor educatiei, activitate metodica in cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligente multiple, gandire critica etc.), ceea ce ofera o perspectiva holistica in realizarea resurselor educationale.
Cei cinci autori au elaborat manuale scolare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din invatamantul primar, programe scolare, ghiduri metodologice, articole in reviste de specialitate, lucrari de didactica specialitatii, management educational, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educationale produse in cadrul proiectelor cu finantare europeana.