Noua carte semnată de cel mai prolific scriitor român în viață, cu 117 cărți publicate, de toate genurile, este unicat. Pentru prima oară este analizat la noi Fenomenul Oscar sub toate aspectele, estetice, politice, economice, morale, religioase, culturale, filmologice, punându-se în evidență rolul enorm jucat de competiția premială Oscar la dezvoltarea mondială a artei filmului. Mai mult, competiția Oscar este o busolă nu numai în ceea ce privește producția de filme, dar și un semnal de orientare politică și socială, de accea, până la un punct este o competiție politizată. Industria cinematografică, în special cea americană, a generat acest fenomen, care este o oglindă anuală pusă lumii în față, ca să-i arate forța de la un moment dat sau altul. Este ca un seismograf care reflectă ideal, pe cale artistică, mersul istoriei.
Volumul prezintă sute de filme, deci sute de povești, în care se întrec cei mai valoroși cineaști ai lumii. Aflăm cât de originală este istoria filmului mondial din perspectivă oscariotă. Nebunia de a lua un premiu Oscar, un fel de goană după aur, este echivalentă cu nemurirea. Grid Modorcea demonstrează cum are loc această competiție, pe care o descrie ca pe o condamnare la nemurire. Ca pe un mare paradox. În contrast, îi opune filme, mari realizări, care au fost ignorate de Academia premiilor Oscar, fapt care îi arată limitele de jurizare.
Nimic nu se poate compara cu avantajele oscariote, dar până la urmă această mare ștachetă premială, odată trecută, este și o mare capcană. Goana după succes este ca un bumerang, are un revers. O demonstează atitudinea unor mari cineaști, care, la rândul lor, ignoră fermentul oscariot, considerându-l conjunctural. Dar excepțiile confirmă regula.
În orice caz, toată lumea vrea să se privească și reflecte în oglinda Oscar, ca în oglinda viitorului.
Volumul are 489 de pagini, Format A5, cu Indici de nume și titluri, care arată sfera cercetării întreprinse, forța filmului american, care este vioara întâi a concertului cinematografic mondial.
