Dislexia afectează aproximativ 3-5% din populaţia şcolară, adică în fiecare clasă există cel puţin un copil afectat de această tulburare specifică de învăţare.
Este vorba despre o problemă care se schimbă la faţă în funcţie de ce punct de vedere este adoptat. Pentru copiii care sunt dislexici are faţa unei frustrări continue, care se naşte din sentimentul de a nu face faţă adecvat cerinţelor şcolare, precum şi faptul că se simt diferiţi faţă de ceilalţi colegi. Pentru profesori este o tulburare complexă şi controversată: trebuie să înveţe să o recunoască şi să evalueze copiii printr-o nouă modalitate.
Pentru părinţi este o lume de împărtăşit cu propriul copil, determinându-i să treacă prin îndatoririle şcolare aproape în primă persoană.
Această carte tratează în mod exhaustiv problema dislexiei şi a tulburărilor specifice de învăţare în general, ilustrând facilităţile şi posibilităţile de recuperare, pentru a face în aşa fel încât să nu se transforme, cum se poate întâmpla, într-o experienţă de suferinţă şi un obstacol în învăţarea Şcolară.