Programele și activitățile specifice învățământului preșcolar românesc, din ultimii ani, s-au derulat sub egida a trei mari concepte, integrate și multidimensionale, prezente în legislația și/sau în documentele de politică publică ale majorității statelor lumii, respectiv:• interesul superior al copilului; • starea de bine a copilului; • bucuria/plăcerea de a învăța.
Bucuria de a învăța se construiește încă din prima zi a întâlnirii cadrului didactic cu copilul; ea este un joc cu mai mulți câștigători, care poate conduce la schimbări esențiale în educație, la creșterea calității serviciilor de educație, la învățarea de-a lungul întregii vieți și, implicit, la bunăstarea individului.
Caietul de lucru pentru preșcolarii din grupa mare Creionașele hazlii, elaborată de un grup de educatoare, dedicate profesiei și copilului preșcolar, ilustrează din plin beneficiile menționate anterior. În plus, materialul prezintă o machetă prietenoasă, adaptată nevoilor și intereselor copiilor preșcolari și o paletă interesantă de mijloace prin care îi putem apropia pe preșcolari de elementele de citit-scris.