Crucial: Modul in care liderii devin strategi este una dintre cele mai apreciate carti de afaceri ale anului 2022 si porneste de la premisa ca orice lider va putea rezolva mai usor provocarile cu care se confrunta compania lui, daca le va formula ca pe niste probleme abordabile si nu ca pe niste dificultati insurmontabile. Strategia lui este simpla in acest sens. Primul pas consta in notarea tuturor problemelor cu care se confrunta compania, iar cel de-al doilea, in clasificarea acestor probleme in functie de importanta si abordabilitatea lor.
Astfel, crede Rumelt, alegand problema care este cotata ca fiind cea mai importanta si identificandu-i punctul crucial, gasirea unei strategii eficiente este garantata. Asa cum s-a intamplat in cazul platformei de filme Netflix care era pusa in pericol de concurenta din ce in ce mai acerba. Astfel, pentru a se detasa de concurenta si a cuceri public nou, Netflix a profitat de reteaua ei internationala pentru a transforma in niste succese extraordinare la public seriale straine precum: Jocul Calamarului (Coreea de Sud), Fabrica de bani / Money Heist (Spania) sau Dark (Germania).
Pe scurt, aceasta carte te va convinge ca atunci cand problemele sunt vazute ca niste provocari si atunci cand identificam corect punctul crucial al acestor provocari, solutiile aproape ca apar de la sine.
„Crucial” este o carte apreciata de specialistii din domeniul afacerilor fiind:
Una dintre cele mai bune carti de afaceri ale anului 2022, potrivit publicatiei Financial Times;
Una dintre cele mai bune carti de afaceri ale anului 2022, potrivit revistei Forbes;
Una dintre cele mai bune carti de leadership ale anului 2022, potrivit The Next Big Idea Club;
Una dintre cele mai bune carti de management ale anului 2022, potrivit publicatiei The Globe & Mail.