AVIZAT de M.E.N. conform Ordinului nr. 3022/08.01.2018
Insușirea noțiunilor matematice este deosebit de importantă pentru formarea intelectuală a copiilor. Tendința este de a corela noțiunile matematice cu celelalte discipline și nu de a privi matematica precum o disciplină izolată și neatractivă.
O paletă de exerciții variate îmbină calculul simplu cu noțiunile de limbaj matematic. Noua tendință a Testărilor Naționale este de a pune elevul în postura să gândească, să facă asociații logice și să coreleze elementele de logică cu exercițiile matematice.
Se observă o integrare a matematicii în cotidian. Logica matematică nu se limitează doar la o cale de rezolvare strictă și riguroasă, ci la accesarea unor pârghii de gândire proprii, astfel încât rezolvarea să fie viabilă. Se încurajează gândirea euristică în rezolvarea problemelor și corelarea elementelor matematice.
Prin lucrarea de față am încercat să venim în ajutorul profesorilor, dar și al elevilor. Modificările dese ale programei școlare și lipsa cărților din unitățile școlare au pus de multe ori părinții, profesorii și elevii în situații delicate. Astfel, am conceput o culegere de lucru care urmărește temele specificate în programa clasei a III-a.
Culegerea este adaptată programei în vigoare și poate servi drept un instrument de lucru eficient pentru toți elevii, indiferent de manualul de la clasă.
Exercițiile sunt pentru toate categoriile de elevi, astfel încât, oricare dintre ei poate să aleagă exerciții în funcție de nivelul personal.
Culegerea este un instrument de lucru valoros și pentru cadrele didactice. Profesorul găsește, în paginile acestei culegeri, exerciții cu ajutorul cărora poate consolida noțiunile predate la clasă și în același timp, poate selecta exerciții pentru obținerea performanței școlare. Lucrarea de față poate servi la conceperea testărilor inițiale și finale prin varietatea problemelor cuprinse. Fiecare profesor poate concepe un test de evaluare selectând din această lucrare exerciții și probleme care se adaptează colectivului clasei.