Evaluare Nationala clasa a II-a contine modele de teste la disciplinele Comunicare in limba romana si Matematica si explorarea mediului. Testele sunt in concordanta Programa scolara pentru invatamantul primar (OMEN nr. 3418 din 19. 03. 2013).
Testele prezentate sunt concepute perechi, integrat, unul la Comunicare in limba romana cu cele doua componente CITIT/SCRIS si unul la Matematica si explorarea mediului, fiind raportate la aceeasi situatie din viata reala.
Probele de evaluare sunt constituite tinand cont de elemente de competenta/obiective, standarde de evaluare si tipuri de itemi ( obiectivi – cu alegere duala, cu alegere multipla, de asociere / tip pereche; semiobiectivi – cu raspuns scurt, de completare, intrebari structurate ; subiectivi – cu raspuns deschis ).
Testele elaborate la disciplina Comunicare in limba romana vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite, precum si evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise. Testele elaborate la disciplina Matematica si explorarea mediului vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
Probele de evaluare prezentate abordeaza teme diverse din univesul de cunoastere si interes al copiilor, contine cerinte formulate gradual, diferentiat. Sunt insotite de imagini sugestive in concordanta cu temele abordate.
Dragi copii, v-am pregatit un set de teste atractive, antrenante, captivante prin care pregatirea voastra pentru Evaluarea nationala la clasa a II-a sa fie o joaca cu final fericit.
Stimati dascali, Evaluarea nationala la clasa a II- a constituie un instrument de lucru usor de utilizat la clasa, conform cu Programa scolara pentru invatamantul primar in vigoare, care se evidentiaza prin exercitii diverse si prin prezentarea atractiva a itemilor. Aveti posibilitatea sa selectati sau sa adaptati tipuri de exercitii si jocuri, care sa particularizeze continutul evaluarii pentru fiecare elev sau pentru intreaga clasa.
Dragi parinti, setul de teste Evaluarea nationala la clasa a II- a este un suport util, complex, care trezeste interesul copiilor pentru pregatirea permanenta si progresul scolar, respectand particularitatile de varsta ale copiilor, nivelul de intelegere al acestora si exigentele unei evaluari corecte si complete.
Autori: Roxana Toader, Nicoleta Zanoaga, Livia Zegheru, Monica Grozavu.