Este greu să ne imaginăm lumea fără vedetele, idolii și celebritățile ei. Ele fac parte din cultura și din istoria noastră, părând permanente și predestinate.
Dar, așa cum arată Cass Sunstein, lucrurile nu stau nici pe departe astfel. Concentrându-se pe artiști celebri și uitați (sau pur și simplu neglijați) din muzică, literatură, afaceri, știință, politică și alte domenii, el explorează motivele pentru care unele persoane devin celebre, iar altele nu, și oferă o nouă înțelegere a rolurilor jucate de măreție, noroc și contingență în obținerea faimei.
Sunstein trece în revistă cercetările recente privind cascadele informaționale, efectele de rețea și polarizarea grupului, pentru a investiga modul în care oamenii devin celebri.
El explorează ce ajunge în cărțile de istorie și în canonul literar și felul cum acest lucru se schimbă radical în timp. Se adâncește în poveștile bogate și distractive ale unui grup foarte eterogen de personaje celebre, de la John Keats, William Blake și Jane Austen până la Bob Dylan, Ayn Rand și Stan Lee, precum și John, Paul, George și Ringo.
Cum să devii faimos te poartă într-o călătorie amuzantă, captivantă și uneori profundă, care îți va schimba pentru totdeauna perspectiva asupra celor „cincisprezece minute de faimă” ale celei mai recente celebrități și asupra a ceea ce îi propulsează pe unii în vârf și îi lasă pe alții în țărână.
