Vârsta educației timpurii reprezintă o etapă a structurării și dezvoltării viitoarei personalități a copilului din perspectivă cognitive, afectiv-motivatională și socială. La baza acestei evoluții se află jocul, o realitate permanentă în viața copilului, un instrument authentic de acțiune și manifestare care satisfice trebuințe cognitive și de explirare, într-un dinamiscm specific vârstei.
Pornind de la aceste considerente, lucrarea De la senzații la cunoaștere abordează jocul, în general, și jocul senzorial, în special, considerându-l pe acesta din urmă o fereastră deschisă spre lume care facilitează legătura informațională cea mai simplă a copilului cu realitatea înconjurătoare, permite învățarea primelor lecții de viață, răspunzând nevoilor de cunoaștere, investigare și explorare ale acestuia.
Lucrarea valorifică oportunitățile pe care le oferă jocurile și activitățile senzoriale în educația la vârstele timpurii, aducând în atenție abordări eficiente, probate în activitatea profesională.
Topica abordată de lucrare se pliază pe conținuturile cuprinse în studiile de psihologie generală și psihologia copilului și reprezintă un demers practic, cu minime accente teoretice care oferă cadrelor didactice clarificări conceptuale, particularizări și exemplificări care se doresc a fi veritabile direcții de acțiune.
Maniera de structurare a lucrării, accesibilitatea jocurilor, claritatea prezentării acestora, oportunitatea conținuturilor, adecvarea la vârsta preșcolară sunt atuuri care pot determina pe orice practician să includă în demersul didactic pentru a le verifica eficiența și a facilita realizarea prevederilor Curriculumului pentru educația timpurie.
Cartea poate constitui un punct de plecare sau poate fi un sprijin pentru cadrele didactice care își desfășoară activitatea în instituțiile de educație timpurie. Aceasta nu se dorește a fi un model, ci o sursă de inspirație care poate fi completată de măiestria fiecărui practician.