Prezenta lucrare vine în sprijinul elevilor cu exerciții diverse care au ca scop dezvoltarea capacității de a se autocunoaște și de a-și exprima într-o manieră pozitivă interesele, aptitudinile, trăirile personale, abilitățile de relaționare și comunicare, dar și pregătirea pentru viață (cariera).
Școlarii vor învăța să-și pună singuri întrebări în legătură cu purtarea lor și să găsească răspunsuri, să se cunoască mai bine, să învețe să-și aleagă prietenii, dar și o meserie potrivită. Vor descoperi tainele corpului și modul în care îl poate apăra, vor primi sfaturi privind organizarea timpului, ajutându-i de la o vârstă foarte mică să se pregătească pentru viață.
Cuprins:
- Domeniul: Autocunoaștere și stil de viață
- Săptămâna 1 - „Eu și ceilalți
- Săptămâna 2 - „Asemănări și deosebiri dintre sine și ceilalți
- Săptămâna 3 - „Diversitate. Fiecare este unic; diferențe individuale
- Săptămâna 4 - „Norme de igienă în clasă
- Săptămâna 5 - „Norme de igienă acasă
- Săptămâna 6 - „Importanța normelor de igienă pentru sănătate, învățare și
- relații cu ceilalți
- Domeniul: Dezvoltare emoțională și socială
- Săptămâna 7 - „Emoții de bază – bucurie, tristețe
- Săptămâna 8 - „Emoții de bază – frică, furie
- Săptămâna 9 - „Emoții de bază – bucurie, tristețe, frică, furie”- „Detectiv de emoții“
- Săptămâna 10 - „Elemente de ascultare activă“- „La școală
- Săptămâna 11 - „Elemente de ascultare activă“- „Cu prietenii/familia
- Săptămâna 12 - „Elemente de ascultare activă“- „Mesaje ascunse
- Săptămâna 13 - „Abilități necesare și comportamente acceptate în relațiile cu ceilalți“..
- Săptămâna 14 - „Prietenia
- Săptămâna 15 - „Prietenia este o floare rară
- Săptămâna 16 - „Respectul în relațiile cu ceilalți
- Săptămâna 17 - „Ne jucăm, învățăm
- Săptămâna 18 - „Știu să mă comport
- Domeniul: Aspecte specifice ale organizării învățării și pregătirii pentru viață la școlarul mic
- Săptămâna 19 - „Cum folosesc timpul
- Săptămâna 20 - „Ce ne consumă timpul
- Săptămâna 21 - „Timpul e prețios
- Săptămâna 22 - „Programul zilnic de lucru
- Săptămâna 23 - „Pot lăsa pe mâine
- Săptămâna 24 - „Să lucrăm împreună
- Săptămâna 25 - „Alternanța efort/relaxare (timp de lucru/timp liber
- Săptămâna 26 - „Alternanța efort/relaxare (timp de lucru/timp liber)“-
- ,,Părinții-prietenii mei
- Săptămâna 27 - „Importanța timpului în învățare
- Săptămâna 28 - „Să ne planificăm activitățile corect
- Săptămâna 29 - „Condițiile învățării
- Săptămâna 30 - „Condițiile învățării – Cum învățăm
- Săptămâna 31 - „Condițiile învățării – factori de stres/obstacole
- Săptămâna 32 - „Condițiile învățării – Cum învățau bunicii noștri
- Săptămâna 33 – 34 - „La ce folosesc meseriile
- Săptămâna 35 - „Sunt utile meseriile
- Bibliografie