Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Nu aveți produse în coș.
      Comandă
      Diagnosticarea organizatiei

      Diagnosticarea organizatiei

      0.0 / 10 ( 0 voturi)

      Categorii:
      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2020
      Tip copertă:
      Paperback
      Nr Pag:
      222
      ISBN:
      9786062611798
      Dimensiuni: l: 15cm | H: 24cm
      Descriere

      CUPRINS


      Introducere ......................................................................................................... 7

      Capitolul 1 - Locul şi rolul diagnosticării în management

      1.1 Clarificări terminologice .......................................................................... 11

      1.2 De la amatorism la profesionalism în management ................................. 19

      1.3 Instrumentarul managerial. Locul şi rolul diagnosticării în

      management ............................................................................................. 23

      Capitolul 2 - Diagnosticarea – aspecte teoretice şi metodologice

      2.1 Despre diagnosticare ................................................................................ 31

      2.2 Diagnosticarea – repere metodologice ..................................................... 39

      A. Ce presupune pregătirea diagnosticării

      (prediagnosticarea)? ....................................................................... 40

      B. Care este conţinutul documentării preliminare? ............................ 45

      C. Analiza viabilităţii manageriale şi economice ............................... 61

      D. Evidenţierea cauzală a principalelor puncte forte (atuuri) şi puncte slabe (disfuncţionalităţi) .......................................... 71

      E. Diagnosticarea mediului extern al organizaţiei;

      evidenţierea oportunităţilor şi a ameninţărilor

      (vulnerabilităţilor) .......................................................................... 72

      F. Determinarea potenţialului de viabilitate ....................................... 73

      G. Recomandări strategico-tactice ...................................................... 76

      H. Redactarea studiului de diagnosticare............................................ 77

      Capitolul 3 - Modele şi metode de diagnosticare

      3.1 Modele de diagnosticare organizaţională ................................................. 78

      3.1.1 Definirea şi caracteristicile modelelor de diagnosticare ................. 78

      3.1.2 Modele de diagnosticare bazate pe teoria sistemelor

      deschise .......................................................................................... 80

      3.1.3 Analiza câmpului de forţe .............................................................. 82

      3.1.4 Modelul Leavitt ............................................................................. 83

      3.1.5 Modelul Six Box ............................................................................ 85

      3.1.6 Modelul Stea al lui Galbraith ......................................................... 87

      3.1.7 Modelul congruenţei al lui Nadler şi Tushman ............................. 88

      3.1.8 Modelul 7-S ................................................................................... 93

      3.1.9 Modelul Bolman şi Deal ................................................................ 95

      3.1.10 Modelul Burke-Litwin .................................................................. 97

      3.2 Metode folosite în diagnosticarea internă ................................................ 99

      6

      3.2.1 Arborele cauzelor (diagrama cauzelor sau diagramaarbore) .......................................................................................... 100

      3.2.2 Metoda întrebărilor (QQCQCP) .................................................. 101

      3.2.3 Metoda brainstorming .................................................................. 103

      3.3 Metode de diagnosticare a mediului ambiant (extern) -

      Analiza PESTEL .................................................................................... 106

      3.4 Metode de diagnosticare globală a organizaţiei (internă şi

      externă) - Analiza SWOT ...................................................................... 110

      Capitolul 4 - Aplicaţie. Diagnosticarea unei organizaţii ............................. 116

      4.1 Pregătirea diagnosticării (prediagnosticarea) ......................................... 116

      4.2 Documentare preliminară ....................................................................... 118

      4.2.1 Caracteristicile tipologice ale firmei investigate ......................... 118

      4.2.2 Managementul companiei şi mecanismele de

      funcţionare ale acestuia................................................................ 119

      4.2.3 Situaţia economico-financiară ..................................................... 150

      4.3 Analiza viabilităţii manageriale şi economice a companiei ................... 152

      4.3.1 Analiza viabilităţii manageriale ................................................... 152

      4.3.2 Analiza viabilităţii economice ..................................................... 180

      4.3.3 Simptome pozitive şi negative ..................................................... 188

      4.4 Evidenţierea cauzală a principalelor puncte forte şi puncte

      slabe (disfuncţionalităţi) ......................................................................... 188

      4.5 Diagnosticarea mediului ambiant al întreprinderii.

      Determinarea oportunităţilor şi a ameninţărilor ..................................... 198

      4.6 Determinarea potenţialului de viabilitate al întreprinderii ..................... 201

      4.6.1 Determinarea potenţialului intern de viabilitate .......................... 201

      4.6.2 Determinarea potenţialului extern de viabilitate .......................... 204

      4.6.3 Determinarea potenţialul global de viabilitate al

      întreprinderii ................................................................................ 206

      4.7 Recomandări strategico-tactice de amplificare a potenţialului

      de viabilitate ........................................................................................... 206

      4.8 Postdiagnosticarea .................................................................................. 210

      BIBLIOGRAFIE ............................................................................................ 217
      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.