În epoca vitezei şi a avioanelor de linie, a telefonului mobil şi a internetului, oamenii sunt supuşi constant unor experienţe comunicative din ce în ce mai variate, atât în graniţele propriei culturi, cât şi în interacţiuni cu indivizi care provin din culturi diferite, fiind astfel nevoiţi să înţeleagă diferenţele şi asemănările dintre cultura proprie şi cultura unei comunităţi străine, să înveţe, deci, să comunice eficient în situaţii de comunicare interculturală, în conformitate cu aşteptările, cu practicile discursive şi sociale ale Celuilalt. […]
Dicţionarul se adresează specialiştilor în ştiinţe umaniste (filologie, limbi străine, comunicare, relaţii publice, relaţii internaţionale, sociologie, jurnalism etc.); studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor care studiază fenomenul comunicării; tuturor acelora preocupaţi să găsească modalităţi eficiente de expresie în contexte de comunicare variate; publicului cultivat.
Ana-Maria Ionescu