Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Nu aveți produse în coș.
      Comandă
      Divortul doamnei Dudu
      Divortul doamnei Dudu

      Divortul doamnei Dudu

      0.0 / 10 ( 0 voturi)

      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2025
      Editura:
      Tip copertă:
      Paperback
      Nr Pag:
      118
      Colectie:
      ISBN:
      9786306715107
      Dimensiuni: l: 17cm | H: 23cm
      Descriere

      Activitatea de scenarist a lui Camil Petrescu ar trebui să fie surprinzătoare pentru multă lume, întrucât este foarte puțin cunoscută. Și este puțin cunoscută, în primul rând, datorită unei inerții intelectuale ce consideră că scriitorul e un individ legat de cărți, adică de modalități de expresie din care nici nu i-ar sta bine să iasă.

      În cazul lui Camil Petrescu — „inovatorul” i s-a spus în cadrul cenaclului lui Eugen Lovinescu — conceptele curente (care pe el îl reduc) se aplică mai puțin decât oricăruia dintre contemporani.

      Activitatea de „om de film” a fost permanentă și s-a vrut totală, și așa a și fost, cu amendamentele impuse de epocă, evident. Încă din prima tinerețe Camil Petrescu a funcționat (pe state de plată) ca referent al cinematografelor din Timișoara.

      S-a vrut și a activat ca animator al „celei de a șaptea arte”, înființând companii cinematografice (rămase doar în stadiu de proiect) numite Carpatia-film sau Cineromit.

      În cadrul acestor companii a congregat nume dintre cele mai mari ale teatrului românesc. Aceste inițiative l-au silit să contacteze și diferiți potentați ai industriei și comerțului și în corespondența trimisă sau primită apar nume ca Max Aușnit, proprietarul Uzinelor și Domeniilor Reșița (numit Regele de Fier sau Regele Oțelului), Nicolae Malaxa (fabricantul de locomotive și al primului automobil românesc), cei mai mari doi industriași ai României, dar și alții mai mici, ca Johan Schlesinger, important comerciant, mai notoriu ca proprietar al unei herghelii ce dădea favoriți pe hipodromul bucureștean; sau E. Chapira, ceasornicar, și Otto Gagel, proprietarul unei faimoase fabrici de pâine, amândoi furnizori al Casei Regale.

      Nici numele lui Aristide Blank, marele bancher, nu lipsește.

      A înfruntat obstacole ca să viziteze (împreună cu Soare Z. Soare) studiourile de film, faimoase, din Germania. „O vizită la UFA înseamnă — se destăinuia apoi la întoarcere — o vizită la Meka artei cinematografice a lumii. Lucru, de altfel, foartegreu de izbutit... În uriașa cetate a filmului se muncește mult, timpul e scurt, iar vizitatorii și solicitatorii inoportuni se anunță nenumărați... Sediul din Krausenstrasse e păzit ca o cetate. Cu dușmanul din afară nu se comunică decât la telefon...Trei rânduri de portari, apoi trei soiuri de registre.

      S-a pus în legătură cu nume ale cinematografiei europene ca: Vittorio de Sica,Jean Gabin, Raimu (Jules Auguste Muraire), Marcel Pagnol.

      În 1938-39 a început schimburi de scrisori cu case producătoare din Ungaria, Franța, Italia, iar în 1942,revista Rampa putea să-și informeze cititorii: „Plecat pentru două săptămâni ca să ia contact cu cercurile teatrale și cinematografice din Roma, d. Camil Petrescu a fost reținut la Roma mai mult de o lună.Cauza acestei întârzieri este că dl. Camil Petrescu a fost solicitat la Roma să scrie câteva scenarii.

      Cel dintâi dintre aceste scenarii al cărui personaj principal este Ștefan cel Mare a produs o extraordinară impresie, nu numai în cercurile intelectualilor români de la Roma,dar chiar în lumea cinematografică italiană.


      Alexandru BUICAN












      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.