Din paginile lui Debussy se desprinde un spirit profund contemporan, ne vorbeste aici omul epocii noastre, il simtim aproape, intuim din ceea ce spune, chiar daca nu i-am cunoaste opera muzicala, ca a fost unul din spiritele cele mai adevarat innoitoare din istoria artei sunetelor.
Alfred Hoffman
Debussy acorda o pondere considerabila in scrierile sale critice si problemelor interpretarli. Ca toti marii muzicieni, el ataca puternic caracterul exhibitionist si spectacular al virtuozitatii, urmarita ca scop in sine, da la o parte fara mila valul elegant al gestului cautat, al „pozei" indaratul careia se ascunde goliciunea de sentiment. Nu numai dirijori mediocri, ca Siegfried Wagner, dar nici mari personalitati ca Nikisch, Weingartner, Cortot, nu scapa neatinse de ascutisul penei sale. In schimb, cand intalneste artisti fara prihana, daruiti trup si suflet dezvaluirii esentei muzicii, admiratia sa este fara rezerve (vezi capitolul Doctorul Richter). Este timpul dam cuvantul lui Debussy insusi; culegerea din articolele sale ramane o nestemata in tezaurul criticii de arta si, ceea ce este mai important, vine sa intregeasca in constlinta noastra imaginea multilaterala a unuia din acei artisti si oameni ce au dat o stralucire specifica pasionantului secol XX.
Alfred Hoffman