Educația timpurie digitală se referă la integrarea tehnologiei digitale în procesul de instruire a copiilor încă din primele etape ale vieții lor. Această abordare reunește rolul tot mai important al tehnologiei în viața cotidiană și încearcă să o utilizeze în direcția experiențelor educaționale ale copiilor.
Utilizarea tehnologiei digitale poate face procesul de instruire mai accesibil și mai interactiv, întrucât oferă copiilor accesul la resurse și materiale educaționale variate, care ar putea să nu fie disponibile în mod tradițional. Prin urmare, aplicațiile și jocurile educative digitale pot fi proiectate pentru a promova dezvoltarea gândirii critice și creative, dar și abilitățile de rezolvare a problemlor.
Volumul se adresează profesioniștilor din educația timpurie, studenților, masteranzilor și doctoranzilor din domeniul știnnțelor educației, dar și părinților interesați de provocările parentingului digital, având în vedere faptul că este analizată parentalitatea în era digitală, din perspectivă teoretică și practică, sunt prezentate riscurile expunerii copilului la tehnologie, provocările și oportunitățile educației pentru cetățenia digitală sau importanța autonomiei personale și sociale la vârstele timpurii în era digitală.