Manualul de educatie artistica pentru clasa a XI-a, propus de doamna Adina Nanu, este o premiera din multe puncte de vedere. Organizarea activitatii pe baza unor proiecte obliga si obisnuieste elevii, precum si profesorii, cu o munca independenta si responsabila, de cercetare si apreciere a operelor de arta. Neexistand texte de invatat pe de rost, ci doar seturi de intrebari si modele de aplicare, comunicarea artistica trebuie realizata de fiecare in parte.
Folosirea educatiei artistice dobandite in clasele precedente pentru cercetarea monumentelor artistice, istorice si culturale, aflate in preajma scolii, impune, in penultima clasa de liceu, la sfarsitul studiilor, revizuirea cunostintelor despre artele vizuale si, la nevoie, completarea lor, avand o motivatie precisa. In acelasi timp, fixarea atentiei asupra unor statui, cladiri sau diverse obiecte ii obisnuieste pe elevi sa priveasca in jur cu mai mare atentie. Rasplata este nu numai aflarea unor informatii noi, ci si descoperirea unei surse inepuizabile de bucurii, incepand cu spectacolul strazii si sfarsind cu cel al colectiilor si muzeelor. Manualul ii invita, de fapt, pe elevi sa-si petreaca timpul liber intr-un mod placut si interesant, sa dobandeasca deprinderi care le vor fi utile pe tot parcursul vietii.