Jim Collins
Expert de renume mondial în evoluția companiilor durabile, Jim Collins a con-siliat sute de lideri aflați la conducerea marilor firme din întreaga lume. În cartea Excelența în afaceri, el pune sub lupă teoriile managementului actual – de la cultul atotputerniciei directorului general, până la ridicarea în slăvi a tehnologiei sau până la mania fuziunilor și a achizițiilor. Datorită rigorii studiului companiilor și ideilor utile prezentate, lucrarea a devenit un bestseller internațional, care s-a vândut în peste trei milioane de exemplare. La Curtea Veche Publishing s-au mai tradus, de acelaşi autor, volumele Afaceri clădite să dureze (scris în colaborare cu Jerry I. Porras) şi Drumul către excelență (scris în colaborare cu Morten T. Hansen).
Excelența în afaceri, de Jim Collins, este o carte perenă, temele abordate în ea ajungând subiecte de studiu în cadrul programelor MBA. Este una dintre acele scrieri pe care managerii companiilor le citesc și le recitesc mereu, în ciuda trecerii timpului. Toate ideile prezentate reprezintă concluziile unei cercetări minuțioase, care a durat cinci ani, a peste 1400 de companii incluse în clasamentul Fortune 500. Acestea dezvăluie elementele-cheie ale construirii unei afaceri de succes, descriind modul în care doar 11 companii au reușit, de-a lungul timpului, să îndeplinească criteriile excelenței în afaceri.
„Jim Collins este, probabil, cel mai citit autor de literatură economică din lume.“
—The Economist
„Orice lider are multe de învățat din această carte, mai ales dacă ținem cont de faptul că doar 11 companii din 1 435 au reușit să se transforme din bune în excelente.“
—Publishers Weekly
În anul publicării, Excelența în afaceri a fost desemnată de BusinessWeek printre primele zece lucrări de afaceri din SUA. Apoi, s-a menținut mulți ani în topul celor mai bine vândute cărți de nonficțiune, realizat de New York Times, care nota: „În locul unor formule magice, Collins oferă un cadru concret pentru a înțelege de ce reușesc și de ce eșuează organizațiile. Având în vedere faptul că orice firmă are specificul său, valoarea cărților lui Collins nu e dată neapărat de răspunsurile identificate, cât de întrebările pe care le ridică – genul de întrebări pe care ar trebui să și le pună orice companie și orice manager.“