Manualul tiparit este însotit de un CD care cuprinde varianta digitala, avand un continut similar variantei tiparite. In plus, pe CD se gasesc o serie de activitati multimedia interactive de invatare (exercitii interactive, jocuri educationale, animatii, filme, simulari).
Manualul de geografie pentru clasa a V-a reprezinta o introducere in stiinta geografiei. Continutul manualului pentru clasa a V-a se bazeaza pe notiunile invatate in clasa a IV-a la disciplina Geografie; acestea sunt aprofundate si imbogatite cu noi cunostinte de interes pentru elevi.
Capitolul I debuteaza cu o scurta calatorie prin Univers, incepand cu Sistemul Solar si pana la planeta noastra – Terra, impreuna cu satelitul acesteia, Luna.
Capitolul II, Terra – o planeta in miscare, prezinta cateva notiuni simple de reprezentare a suprafetei terestre, miscarile pe care le realizeaza planeta noastra, precum si orientarea in spatiul terestru, inclusiv cu ajutorul instrumentelor moderne.
Urmatoarele capitole prezinta pe scurt fiecare invelis geografic.
Capitolul III este dedicat litosferei, in care elevii vor invata despre structura interna a Terrei, despre dinamica placilor terestre si despre relieful major al planetei.
Din capitolul IV vor afla despre elementele si fenomenele meteorologice, despre vreme si clima, dar si despre zonele climatice ale Terrei.
Capitolul V este dedicat hidrosferei, elevii descoperind notiuni noi legate de Oceanul Planetar, de apele continentale si de ghetari, iar capitolul VI este centrat pe biosfera si sol, continand o trecere in revista a notiunilor despre lumea vie, dar si a principalelor zone biogeografice ale lumii.
Capitolul VII reuneste notiuni prezentate si insusite in cadrul celorlalte capitole, fiind centrat pe mediul geografic si peisajele terestre naturale, aducand in discutie si omul, cu activitatile sale, precum si impactul sau asupra mediului si a peisajelor naturale.
Continuturile stiintifice sunt ilustrate sugestiv prin imagini, elevii sunt antrenati in procesul didactic prin aplicatii diferite, prin discutii si prin diverse proiecte regasite in portofoliul personal. De asemenea, elevii sunt incurajati sa observe direct sau indirect realitati si fenomene geografice, sa descopere singuri anumite fenomene, sa experimenteze, sa realizeze scurte excursii in orizontul local si sa propuna solutii cu privire la unele probleme ale mediului inconjurator.