Manualul școlar de geografie, pentru clasa a XI-a, este o etapă în organizarea pedagogică a conținuturilor curriculare pentru al III-lea an de liceu. În al doilea rând, este o replică la competențele vizate de programa școlară.
Apreciat ca instrument al învățării și predării cunoștințelor de geografie, reprezintă, în același timp, un support de prezentare a cunoștințelor științifice în limitele unor aspecte din domeniul geografiei mediului, al regionalizării și globalizării lumii contemporane, al populației, resurselor naturale și dezvoltării lumii contemporane, al sistemului economic și geopolitic și al geografiei sociale și culturale.
De asemenea, prezentul manual de geografie este un segment nou al reformei învățământului, transpus într-un ansamblu de proceduri de comunicare și prezentare imagistică, grafică și cartografică a diferitelor fapte, fenomene și procese din natură și societate, ordonate logic și grefate pe congruența curriculară.
Mai mult decât atât, calitatea manualului școlar vizează modul de transpunere a afirmațiilor științifice în idei adecvate activității de predare-învățare, pe de o parte, și dezvoltarea acelor practici ce concură la obținerea performanțelor în învățare, pe de altă parte.
Specificitatea manualului rezidă dominant în accesibilitatea pentru nivelul minim și mediu de instruire, în oferta largã și variată de demersuri utilizabile în diferite situații de învățare.
O relevanță aparte este designul manualului, care se referă, desigur, la aspectul cromatic, grafic, organizarea și logica internă a conținutului.
La acestea se adaugă secvențele opționale stimulative pentru elevii cu disponibilități educaționale sporite și în condițiile studiului geografiei în două ore pe săptămână.
Autori: George Erdeli, Nicolae Ilinca, Elena Matei, Silviu Costache, Cătălina Șerban.