Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Nu aveți produse în coș.
      Comandă
      ×

      Dragi clienți, depozitul nostru se mută în casă nouă. Vă cerem scuze pentru posibilele întârzieri în preluarea și livrarea comenzilor și vă mulțumim pentru înțelegere.

      Hermes Trismegistos
      Hermes Trismegistos
      Hermes Trismegistos

      Hermes Trismegistos

      Gnoza si originile scrierilor trismegiste
      0.0 / 10 ( 0 voturi)

      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2021
      Editura:
      Tip copertă:
      Paperback
      Nr Pag:
      288
      Traducatori:
      Titlu Original:
      Thrice Great Hermes - Being a Translation of the Extant Sermons and Fragments of the Trismegistic Literature, with Prolegomena, Commentaries, and Notes Volume I: Prolegomena, Londra şi Benares, 1906
      ISBN:
      5948417550075
      Dimensiuni: l: 13cm | H: 20cm
      Descriere

      George Robert S. Mead (1863−1933), un savant de mare intuitie si patrundere, ale carui activitati literare sunt cuprinse intre secolele XIX‒XX, trebuie privit ca un pionier de prim rang in domeniul studiilor gnostice si hermetice. C. G. Jung insusi a facut o calatorie speciala la Londra in ultima perioada a vietii lui Mead spre a-i multumi pentru munca sa de pionierat in traducerea si comentarea corpusului de scrieri gnostico-hermetice. Ceea ce Jung pretuia la Mead nu era numai eruditia sa remarcabila si intrebuintarea plina de eleganta a limbii engleze, ci mai ales afinitatea sa catre experienta gnozei. Mead a scris despre vechile carti de intelepciune din interior, ca sa spunem asa, iar in aceasta privinta el semana mult cu Jung.

      Istoria cercetarii hermetice moderne este una sinuoasa. Pana in ultima parte a secolului al XIX-lea literatura hermetica era privita mai ales ca un fals realizat de neoplatonicieni. In perioada 1850-1860 savantii au inceput sa puna la indoiala aceste idei. La inceputul secolului al XX-lea, Reitzenstein a publicat traducerea sa la Poimandres si a dovedit ca scrierile hermetice tin de spiritualitatea helenistico-egipteana. Mead s-a alaturat fara echivoc noii perspective si pana la urma s-a dovedit ca a avut dreptate.

      Probabil ca cel mai mare merit al lui George Robert Mead a fost capacitatea sa de a discerne sensul launtric si spiritual al scrierilor hermetice si gnostice. Spiritul sau inflacarat a patruns in miezul experiential al acestor scrieri vechi si a observat acolo un mesaj atemporal ce afirma potentialul uman de transformare si patrunderea suprema a transcendentei. Pentru aceasta, chiar mai mult decat pentru eruditia sa, ii datoram lui George Robert Mead recunostinta noastra.

      Stephan A. Hoeller, Introducere la The Hymnes of Hermes

      „Ca se pot trage alte concluzii din riturile si miturile misterice a fost in orice caz perspectiva unei traditii a misticilor evrei si crestini timpurii pe care Hipolit ii numeste naaseeni. Acesti gnostici sustineau ca crestinismul, sau mai degraba Vestea cea buna a lui Hristos, era exact implinirea doctrinei launtrice a institutiilor misterice ale tuturor popoarelor; iar telul tuturor acestora era revelatia Misterului Omului.”

      „Thot Hermes a fost pentru egipteni, din cele mai vechi timpuri, revelatorul intregii intelepciuni vechi si ascunse; el era par excellence autorul tuturor scrierilor sacre si scribul zeilor.”

      „Nu cautati Cetatea Celui ce este in locurile de pe pamant, caci nu-i facuta din lemn si pietre, ci [cautati-o] in sufletul ce nu poarta razboi, ci le daruieste celor cu vederea ascutita o viata contemplativa si pace.”

      „Cel nascut a doua oara prin initiere, imbracat cu putere si incoronat cu lumina, traverseaza salasurile sau scenele fostei sale slabiciuni, pentru ca acolo sa discearna, prin propria sa perceptie iluminata, cum este «Osiris care indeplineste echilibrul Celui ce stapaneste cerurile»; sa exercite in libertatea sa cereasca voia sa creatoare; si sa se bucure de suferinta care i-a adus Iluminarea si Stapanirea.”

      George Robert S. Mead

      Cuprins

      I. Ramasitele literaturii trismegiste

      Literatura trismegista existenta 7

      Manuscrisul original al Corpusului trismegist 9

      II. Toth, Stapanul Intelepciunii

      Thot (Tehuti) 12

      Thot, dupa Pietschmann 13

      Cele trei grade ale Misteriilor egiptene 15

      Thot, dupa Reitzenstein 15

      Thot, dupa Budge 16

      Titlurile divine 16

      Simbolurile si numele lui 17

      Altarul lui Thot 19

      Thot si cei opt insotitori ai sai 19

      Casa Navodului 20

      Thot Logosul 24

      Cuvintele lui Thot 25

      Thot si osirificatul 26

      Thot Masuratorul 27

      Titlul „De trei ori mare” 27

      Suprematia lui Thot 27

      Perspectivele unui mistic savant 28

      Natura spirituala a traditiei launtrice a

      intelepciunii egiptene 29

      Pamantul Sfant al Egiptului si initiatii sai 29

      Thot Initiatorul 30

      Unele dintre doctrinele de initiere 32

      Templele initierii 33

      Misterul Nasterii lui Horus 34

      „Cartea Stapanului” 35

      Treptele Caii 36

      Un studiu lamuritor 38

      III. Cultul popular teurgic al lui Hermes in papirusurile magice grecesti

      „Religia lui Hermes” 39

      I. O invocatie catre Hermes ca fiind

      mintea cea buna 40

      II. O invocatie catre stapanul Hermes 42

      III. O invocare catre stapanul Hermes 43

      IV. O invocatie catre Thot ca Logos 45

      V. O invocatie catre Hermes ca lumina spirituala 46

      VI. Ritualul mistic al flacarii 48

      VII. O rugaciune de consacrare 52

      IV. Principala sursa a literaturii trismegiste dupa Manethon,

      inalt preot al Egiptului Hermes, la inceputul perioadei elenistice 53

      Petosiris si Nechepso 54

      Manethon cel iubit de Thot 55

      Scrisoarea lui Manethon catre Ptolemeu Filadelful 56

      Importanta marturiei lui Manethon din „Cartea lui Sothis” 58

      Este „Sothis” o contrafacere? 59

      Respingerea argumentelor 60

      Tinutul siriadic 61

      Stela lui Hermes 63

      Fiii lui Set‑Hermes 64

      Epitetul „De trei ori foarte mare” 66

      Indiciul lui Griffiths 68

      Cea mai veche literatura trismegista 70

      Philon din Byblos 71

      Sunt „Istoriile feniciene” un fals? 72

      Sanchuniathon si Cartile lui Hermes 73

      V. Un prototip egiptean al trasaturilor principale ale cosmogoniei din „Poimandres”

      „Poimandres”– cateva aspecte critice 76

      Un prototip al cosmogenezei sale 77

      Rugaciune catre Ptah 78

      Ptah‑Thot Cel Intelept 79

      Sincretism egiptean (1000 i. Hr.) 81

      Doctrina din „Poimandres” comparata

      cu cea a prototipului sau 82

      Doctrina Omului 84

      VI. Mitul Omului in Misterii

      Traditia gnostica 85

      „Philosophumena” lui Hipolit (Hippolytus) 86

      Naaseenii 87

      Analiza relatarii lui Hipolit

      despre scrierea naaseeana 88

      Introducerea lui Hipolit 90

      Materialul pentru recuperarea

      documentului elenistic original 93

      Concluzia lui Hipolit 128

      Concluzia analizei 133

      Comentatorul elen 134

      Autorii straturilor evreiesc si crestin 135

      Zosimos si doctrina despre Anthrōpos 136

      Philon din Alexandria despre doctrina Omului 137

      VII. Philon din Alexandria si teologia elenistica

      Despre Philon si metoda sa 139

      Marea importanta a scrierilor sale 143

      Despre Misterii 144

      Despre cununia sacra 152

      Despre Logos 159

      Fiul lui Dumnezeu 161

      Adevaratul Inalt Preot 162

      Fiul tanar si Fiul batran ai lui Dumnezeu 163

      Totusi Dumnezeu este unul 164

      Logosul este Viata si Lumina 165

      Viziunea divina 166

      Fiii lui Dumnezeu de pe pamant 167

      Cetatea lui Dumnezeu 168

      Umbra lui Dumnezeu 169

      Adevaratul Pastor 171

      Scara „cuvintelor” 172

      Logosul, Soarele spiritual 173

      Discipolii Logosului 175

      Raul Logosului Divin 176

      Ierusalimul de sus 176

      Logosul este precum mana si samanta de coriandru 178

      Logosul este Pupila Ochiului lui Dumnezeu 179

      „Nu numai cu paine va trai omul” 179

      Logosul Mijlocitor 180

      Sistemul unitiv al lui Plotin 182

      Neamul lui Dumnezeu 183

      VIII. „Hermas” si „Hermes”

      O anticipare 185

      „Pastorul lui Hermas” si critica 186

      Introducerea la „Hermas pastoral” 186

      Comparatie cu „Poimandres” 187

      Reprezentarea simbolica populara a Pastorului 188

      Numele „Hermas” 189

      O forma timpurie a lui „Poimandres” 189

      Muntele sfant 190

      Elemente „gnostice” 191

      Viciile si virtutile 191

      Data timpurie a lui „Hermas” original 192

      Teoria dependentei trebuie folosita cu precautie 192

      Viziunile lui Crates 194

      „Cei multi”, crestini de rand si „cei putini”, gnostici 195

      Povestirea egumenului Olympios 196

      Cuvant final despre „Hermas” 197

      IX. Despre doctrina Eonului

      Traditia orfica a genezei Oului Lumii 200

      Comentariu 203

      Gnoza setiana 203

      „Eonul mithraic” 208

      Data posibila a originii doctrinei elenistice a Eonului 210

      Abraxas 210

      Sarbatoarea lui Eon 211

      Chintesenta si monada 212

      Despre originea elenistica a eonologiei 213

      Eonul Logos 214

      Cultul roman al lui Saeculum provenit din Egipt 214

      Imensitatile eonice din Egipt 215

      Un cantec de lauda catre Eon 216

      Eonul demiurgic 217

      Eonul in literatura teurgica 217

      X. Cele sapte regiuni si insusirile lor

      Macrobius despre „Coborarea sufletului din inaltul

      universului in adancurile pamantului” 219

      Traditia lui Servius 223

      Critica marturiilor 223

      Hebdomada „ofita” 226

      Forma mai simpla a gnozei trismegiste 226

      Despre Leviathan si Bĕhēmōth 227

      „Gardul de Foc” 230

      XI. Platon: Despre metempsihoza

      Sufletul si Misteriile sale in dialogul Phaidros 232

      Plotin despre metempsihoza 236

      Proclos despre coborarea sufletelor in naturile

      lipsite de ratiune 237

      XII. Viziunea lui Er

      Er, fiul lui Armenios 239

      Din Misterii 240

      Cilindrul 241

      Viziunea 241

      Comentariu 247

      XIII. Despre Crater sau Cupa

      Craterul la Platon 250

      Viziunea lui Arideos 252

      Originea simbolului ce trebuie cautata in traditia orfica 254

      XIV. Discipolii lui Hermes Cel de trei ori foarte mare

      Ptah, Sekhmet si Imhotep (Asclepios) 256

      Nefertum 257

      Imhotep‑Imuth‑Asclepios 258

      Thath‑Tat 259

      Incarnarile lui Thot 260

      Discipolii Stapanului Hermes la Petosiris si Nechepso 261

      Tosothrus‑Asclepios 262

      Imuth‑Asclepios maestrul zidar si poet 263

      Esculap tamaduitorul 264

      Asclepios in traditia trismegista 266

      Despre Ammon 267

      Profet si rege 267

      Amenhotep‑Asclepios 269

      Grupul sacru de patru 269

      Iacov, Ioan si Petru 270

      Triada de discipoli 271

      Khnum, Daimonul cel Bun 271

      Osiris, discipolul lui Agathodaimon Cel de trei

      ori foarte mare 272

      Mintea‑Logos Daimonul cel Bun 273

      Khnum Mintea Buna, Eonul 274

      Isis, Stapana intelepciunii, eleva lui Hermes

      de trei ori foarte mare 274

      George Robert Mead

      Schita bio-bibliografica 276

      Bibliografie selectiva 278

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.