„Deşi se discută de ani de zile, în diverse medii şi pe multe voci, despre nevoia de actualizare a textelor literare, de racordarea acestora la specificul psihologic şi educaţional al noilor generaţii de elevi, manifestările de primenire sunt puţine. Tocmai de aceea, merită subliniat apăsat că Emilia Bia face, în acest sens, foarte mult: anume, pentru a înţelege cum putem să-i apropiem şi să-i împrietenim pe elevii noştri cu literatura română, aducându-i spre un discurs care să le vorbească despre propriul univers, citeşte literatura tinerei generaţii şi selectează, după mai multe criterii, texte potrivite. Practic, Emilia Bia împleteşte în mod remarcabil trei demersuri: istoria literară (întrucât fixează locul şi trăsăturile unei generaţii literare istorice), critica literară (întrucât judecă şi selectează textele scriitorilor citiţi) şi didactica literaturii române (întrucât urmăreşte instrumentalizarea textelor selectate în lucrul la clasă, în conformitate cu cerinţele programelor şcolare). Iată motivele principale pentru care recomand cu multă căldură această carte tuturor celor interesaţi în mod real de problema cititului în şcoală.” (Sanda Cordoş)
Imaginea copilariei in proza romaneasca din anii 2000
Categorii:
Limba:
Romana
Data publicării:
2018
Editura:
Tip copertă:
Paperback
Nr Pag:
182
ISBN:
9786067992021
Dimensiuni: l: 15cm | H: 21cm