Profesorul Mircea Flonta argumentează meticulos că gândirea științifică ar trebui abordată din perspectiva, adesea ignorată, a imaginii pe care cercetătorul o are despre știință. Între știință și teoria științei se interpune așadar imaginea despre știință. De regulă, cei ce nu sunt activi în cercetarea științifică, publicul larg, inclusiv cel cultivat, intră în contact cu imagini ale științei, nu cu știința propriu-zisă.
Obișnuiți fiind cu o structură strict duală – știința și teoria științei – cei mai mulți nu realizează că se află în fața unui raport triadic. Astfel, știința, imaginile științei și teoria științei formează o „trinitate” conceptuală prin care se poate analiza cercetarea și discursul științific. Imaginea devine așadar mediul prin care se realizează legătură între știința „în sine” și teoria științei. În urma acestei lecturi savante și clarificatoare, atât cititorul avizat, cât și cel neinițiat în interogațiile științifice vor putea să distingă și să-și restructureze propriile certitudini și reprezentări despre știință. (Florin George Călian)