În anul 2009, Simon Sinek a inițiat o mișcare prin care încerca să ajute oamenii să devină mai inspirați la locul muncă, aceștia inspirându-și la rândul lor colegii și clienții. De atunci, milioane de persoane au fost motivate de puterea ideilor sale, inclusiv cele peste 37 de milioane de oameni care i-au urmărit discursul TED bazat pe cartea Începe cu de ce, a treia cea mai populară înregistrare a seriei TED Talks a tuturor timpurilor. Sinek începe cu o întrebare fundamentală: de ce unii oameni sau unele companii sunt mai inovatoare, mai influente și mai profitabile decât altele? De ce unele se bucură de o loialitate mai mare din partea clienților și angajaților? De ce atât de puține companii de top sunt capabile să-și mențină succesul?
Oameni precum Martin Luther King Jr., Steve Jobs și frații Wright au avut foarte puține lucruri în comun, dar cu toții au început prin a se întreba „de ce?”. Ei au realizat că oamenii nu vor crede într-un produs, într-un serviciu, într-o mișcare sau într-o idee până când nu vor înțelege „de ce”-ul din spatele acestora.
Începe cu de ce demonstrează că liderii care au avut cea mai mare influență la nivel mondial gândesc, acționează și comunică în același mod, exact opusul modului în care procedează toată lumea. Sinek numește această idee „cercul de aur” și oferă o structură pe care pot fi construite organizațiile, pot fi conduse mișcările și pot fi inspirați oamenii. Iar totul începe cu întrebarea „de ce?”.