Login / Înregistrare
ÎN GRABĂ? FOLOSEȘTE:

sau email

Utilizator nou

Ai pierdut parola?
Produse 
Produse 
  • 
      Login
      Librării
      Login
      Coșul tău
      Total RON Finalizare comandăComandă
      x
      
      Nu aveți produse în coș.
      Finalizare comandăComandă
      • carturesti.ro
      • Indisciplina fictiunii
      „Indisciplina fictiunii”  în librăriile Cărturești
      Indisponibil în .
      Puțintică răbdare...
      Unde ne găsești
      Indisciplina fictiunii

      Indisciplina fictiunii

      Viata de dupa carte a literaturii
      Mihaela Ursa
      0.0 / 10 ( 0 voturi)

      Categorii:
      Istorie si critica
      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2022
      Editura:
      Casa Cartii de Stiinta
      Tip copertă:
      Paperback
      Nr Pag:
      312
      ISBN:
      9786061720422
      Dimensiuni: l: 13cm | H: 20cm
      Adaugă în coș
      Adaugă în wishlist

      Cumpărat des împreună cu:
      Lumanarile ard pana la capat
      Sandor Marai
      login
      Durere
      Zeruya Shalev
      login
      Cum comparam literaturile
      David Damrosch
      login
      Frontiera
      Kapka Kassabova
      login
      S-ar putea să-ți placă și:
      Limite si provocari
      Constantin Ivanov
      login
      Fracturi identitare. Secvente critice
      Nadejda Ivanov
      login
      Intalnire cu scriitorii romani de ieri si de azi
      Mihaela Daniela Cirstea
      login
      Gradina lui Jane Austen
      Molly Williams
      login
      Descriere

      Mihaela Ursa este critic și teoretician literar, profesor prodecan la Facultatea de Litere din Cluj. Domeniile sale de cercetare includ literatura comparată, world literature, teoria și naratologia, studiile transmediale. Printre publicațiile ei se numără volumele: Optzecismul și promisiunile postmodernismului (1999, Premiul pentru debut al Uniunii Scriitorilor din România), Gheorghe Crăciun. Monografie (2000), Scriitopia (2005, Premiul Asociației de Literatură Generală și Comparată din România), Eroticon. Tratat despre ficțiunea amoroasă (2012, Premiul pentru critică al filialei Cluj a Uniunii Scriitorilor), Identitate și excentricitate. Comparatismul românesc între specific local și globalizare (2013), precum și mai multe capitole în volume internaționale apărute la Palgrave, Routledge, Bloomsbury, Peter Lang.

      *

      Asemenea starurilor culturii pop, cărțile clasice străbat lumea însoțite de un întreg anturaj de adaptări, rescrieri, comentarii, despre valoarea cărora se poate discuta, dar care sunt, în primul rând, prezente și revendicative, modelând retroactiv textele-sursă. Când analizăm Shakespeare, Cervantes, Austen, nu putem face abstracție nici de exegeza lor istorică, nici de clișeele care le aureolează miturile în percepția culturală comună și nici de interpretările pe care le-au primit în adaptări pentru scenă sau ecran. Până și persoanele care nu i-au citit niciodată pot să-i identifice pe Don Quijote și Sancho Panza într-o imagine vizuală, se pot referi la bătăliile cu morile de vânt pentru a descrie un efort inutil, pot cita „a fi sau a nu fi” sau pot invoca analogic „mândrie și prejudecată”.

      Câți cititori serioși, erudiți și antrenați cultural mai au astăzi Cervantes, Shakespeare, Austen, dar și Dante, Platon sau Rabelais? În mod cert, numărul lor nu este egal cu al celor care citează, referențiază în sens comun sau chiar cunosc anumite scene sau replici-cheie, participând la propagarea lor mai degrabă memetică și virală, decât culturală. Din acest motiv, cărțile clasice, departe de a fi simple texte, sunt mai degrabă megastructuri narative, în care ficțiunile sunt abordate prin lentila sau din perspectiva deschisă de această trenă perceptivă metacritică.

      Mihaela Ursa

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      • Termeni & condiții
      • Politică Cookie-uri
      • ANPC
      © Carturesti 2025 | ® Conținut cu drepturi protejate
      Personalizează