Manualul Intuitext de Informatică și TIC a obținut locul I în urma evaluării calitative CNEE, remarcându-se din punct de vedere al corectitudinii științifice, al metodelor activ-participative folosite, al exercițiilor și al problemelor din universul practic al elevilor.
Conceput în conformitate cu noua programă școlară, manualul este împărțit în 6 UNITĂȚI DE ÎNVĂȚARE, fiecare unitate cuprinzând lecții de PREDARE, de RECAPITULARE, de EVALUARE, de AMELIORARE și DEZVOLTARE.
Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor lecției în situația de predare-învățare centrată pe elev (observare/amintire care implică elevul prin sarcini, prezentarea noțiunii treptat, bazat pe cunoștințele anterioare, pe cât posibil experimental sau aplicat, corelat cu viața reală și cu exemple relevante pentru experiența de viață a elevului, punctarea definiției și evidențierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea noțiunii, concluzii).
Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitate, combină conceptele în exerciții și probleme și pregătește lecția de evaluare.
Lecția de evaluare conține proba de evaluare – itemi formulați astfel încât să evalueze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare. Forma itemilor este una care a mai apărut pe parcursul unității astfel încât elevul să se poată concentra pe rezolvare, nu pe modul în care oferă răspunsul. Lecția de evaluare conține și o grilă de autoevaluare care arată modul în care se acordă punctele pentru fiecare item.
Lecția de ameliorare și dezvoltare conține în prima parte sarcini de o complexitate redusă destinate elevilor care nu au avut rezultate bune la evaluare, iar în a doua parte sarcini mai complexe, destinate elevilor cu rezultate foarte bune la proba de evaluare.
Prin conținutul său, manualul Intuitext de Informatică și TIC asigură atât dezvoltarea și valorificarea competențelor din punct de vedere intra- , inter- și transdisciplinar, cât și al experienței de viață a elevilor. Sarcinile de învățare propuse vizează centrarea curriculumului pe probleme ale vieții cotidiene, pe situații reale, familiare elevilor, având ca scop rezolvarea de probleme și identificarea de soluţii.
În plus, manualul facilitează formarea competenţelor necesare pentru prezent şi pentru viitor. În acest sens, sarcinile vizează, dincolo de conținutul specific disciplinei, formarea de atitudini și valori.