Daca in Statele Unite sau in Europa occidentala teoria si practica publicitatii au fost institutionalizate de mult, sub forma modulelor curiculare sau chiar a facultatilor dedicate exclusiv studiului acestui domeniu la nivel universitar si postuniversitar, la noi abia acum se cristalizeaza cursurile de acest gen, in primul rind datorita nevoii de a furniza industriei autohtone oameni care sa intre in agentii nu numai cu pasiune si entuziasm, ci si cu un bagaj de cunostinte sistematice care sa le permita sa parcurga mult mai rapid etapele uceniciei.
Introducere in publicitate este primul manual universitar din Romania care trateaza publicitatea dintr-o perspectiva concreta, pragmatica si profesionala, punind accent pe descrierea domeniului ca industrie si ca meserie. Autorii au realizat acest curs cu intentia de a le oferi celor interesati de advertising si de domeniile conexe informatii teoretice de baza despre principalele zone de activitate specifice publicitatii. Cursul vine pe un teren acoperit inca intr-o masura mult prea mica de traduceri izolate si, cu atat mai putin, de lucrari pornite din experienta practicienilor romani.
Surse teoretice :: Scurt istoric al publicitatii :: Functiile publicitatii :: Rolul publicitatii in activitatea de marketing :: Agentia de publicitate :: Cercetarea pentru publicitate :: Strategia si planificarea :: Comportamentul consumatorului :: Creatia: de la brief la produsul finit :: Tehnici de creatie :: Media in publicitate :: Marketingul direct :: Comunicarea publicitara prin intermediul promotiilor :: Relatiile publice in publicitate :: Moduri de remunerare a unei agentii :: Considerente teoretice privind viitorul publicitatii