Lucrarea Invatarea prin activitati de grup propune cititorului un demers teoretic ce ofera clasificari conceptuale, aplicatii practice, analize si comentarii, susceptibile de a se constitui in repere utile pentru reflectie si actiune. Ne exprimam increderea ca acest volum va fi de un real folos pentru cei interesati de problematica invatarii prin activitati de grup, cadre didactice si studenti. Reperele teoretice oferite se pot constitui in puncte de plecare atat pentru interogatii, reflectii, analize din partea cititorului, cat si pentru realizarea efectiva a unor astfel de activitati didactice.
Adeseori utilizate in activitatile curriculare, dar si extracurriculare, activitatile de grup prezinta multiple valente formative, puse in evidenta de numeroase studii. Intr-un astfel de cadru organizatoric, elevii invata unii de la altii, sunt mai activi, iar motivatia invatarii este stimulata cu usurinta. Invatarea in grup a devenit tot mai frecventa in salile de clasa nu numai datorita castigurilor cognitive obtinute de elevi, ci si altor numeroase beneficii pe care poate sa le aduca: imbunatatirea stimei de sine, cresterea satisfactiei in invatare, imbunatatirea abilitatilor sociale, de comunicare si de gestionare emotionala a situatiilor, stimularea responsabilitatii personale, imbunatatirea relatiilor, reducerea anxietatii, dezvoltarea gandirii critice etc.