Johann Strauss - fiul (1825 – 1899) a fost „Regele Valsului , acel creator al dansului care a invadat salile de bal ale secolului XIX si a influentat istoria muzicii. Nu exista compozitor din veacurile XIX sau XX care sa nu fi gandit muzica in tempoul valsului si sa nu il fi inserat in toate formele muzicale de la sonata la simfonie, de la opereta si opera la musical si muzica de film. O statistica realizata in secolul trecut arata ca intre anii 1874 si 1900 opereta „Liliacul” a fost reprezentata in limba germana de 11 962 de ori, „Voievodul tiganilor “ de 7 420 de ori, „Sange vienez“ de 3 281 de ori, „Asprisoara“ de 774 de ori, „Razboiul vesel“ de 563 de ori, „O noapte la Venetia“ de 514 ori, „Printul Methusalem“ de 137 de ori, „Carnaval la Roma“ de 92 de ori, „Batistuta de dantela a Reginei“ de 38 de ori, „De-a baba-oarba“ de 16 ori, „Zeita ratiunii“ de 14 ori si „Principesa Ninetta“ de 8 ori...
Strauss, Strauss, Strauss... pe toate afisele salilor de concert ale lumii! Cat despre valsurile straussiene, ce au amplitudinea rapsodiilor, s-au scris si se vor mai scrie milioane de pagini de muzicologie, pentru ca Johann Baptist al II-lea s-a confundat cu avantul, gratia, iubirea si extazul rotirilor in trei timpi...