A curatoria un festival e o aventură estetică. Înseamnă a vedea spectacole, a le alege pe cele mai reprezentative şi a le aşeza într-un concept căruia îi dau conținut. Mi se pare în egală măsură interesant să revelez partea nevizibilă pentru marele public a acestui maraton anual. Care a ajuns acum la fila 18, a Majoratului; să dezvălui partea dificilă a pregătirii lui, a neprevăzutelor de tot soiul, partea amuzantă a unor situaţii ivite în desfășurare.
Ca orice jurnal, și al meu e discontinuu, inegal, repetitiv, fragmentar. Sunt pastile diaristice din spatele cortinei, din sălile de spectacole și de prin alte locuri unde Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași s-a extins, răspândite prin vreo patru harduri de laptop câte am schimbat pe parcurs. Cuvintele care revin frecvent sunt „austeritate”, „exclusivități naționale”, „tinerețe”, „curiozitate”, „deschidere”, „echipă”, „criză”, „comunicare”, „soluții”.
La primele situații neobișnuite (unele hazlii, altele ușor ori de-a dreptul îngrijorătoare), mi-a venit ideea de-a le nota. Timpul le-a multiplicat numărul, se adăugau noutăți în folderele memoriei, riscul era să li se estompeze acuratețea. Inițial, au fost însemnări simple. Treptat au devenit consemnări mai consistente, circumstanțele s-au diversificat și complicat, materialul sporea văzând cu ochii. De la câteva pagini am ajuns la ce vedeți aici, de fapt e chiar mai mult, unele întâmplări nu se pot tipări încă. Rămân pentru o versiune ulterioară.
Oltița CÎNTEC
