Tot mai mulți specialiști în politici educaționale analizează în ultimii ani motivele pentru care Finlanda se plasează în mod constant în topul evaluărilor școlare internaționale de tipul PISA. Recunoscut teoretician al științelor educației, Pasi Sahlberg abordează "fenomenul finlandez" din perspectiva leadershipului educațional. Comparând strategiile și instrumentele liderilor educaționali din Finlanda și din lumea întreagă (de la directori școlar și inspectori la factori de decizie guvernamentali), cartea punctează jaloanele ce trebuie să însoțească orice inițiativă de îmbunătățire a claselor, școlilor, curriculumului și politicilor publice. Cititorii vor afla despre importanța stării de bine a elevilor și profesorilor, despre ce înseamnă echitatea în școală, despre cum analiza informațiilor de primă mână (small data) poate fi mai utilă decât statisticile generale (big data), dar și despre miturile privind educația finlandeză, care pot deturna factorii de decizie de la adevăratele nevoi ale școlilor lor.
Am spus în repetate rânduri că una dintre marile cauze (ignorate) ale disfuncțiilor din serviciile noastre publice, în general, și din educație, în particular, constă în calitatea slabă a leadershipului. Gândirea strategică articulată și bazată pe evidențe, capacitatea de policy learning și, nu în ultimul rând, formarea capacităților umane și instituționale pentru înfăptuirea transformărilor necesare din educație reprezintă elementele principale ale unui leadership educațional autentic. Pasi Sahlberg, unul dintre cei mai reputați specialiști finlandezi, pe care am avut plăcerea să îl întâlnesc și să îl provoc la discuții chiar înainte de "mirajul finlandez" din educație, a reușit în această carte să ofere o lecție pe cât de simplă și clară, pe atât de semnificativă: se poate mult cu puțin! Dar se poate numai atunci când valorile solide și consecvența stau la baza schimbărilor din educație. Mă bucură nespus că avem posibilitatea să le oferim cititorilor noștri această carte făcută să inspire!
- Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București
Leadership educational: modelul finlandez
Patru idei insemnate si necostisitoare pentru imbunatatirea invatamantului
Categorii:
Limba:
Romana
Data publicării:
2019
Editura:
Tip copertă:
Paperback
Nr Pag:
128
Colectie:
ISBN:
9786064007131
Dimensiuni: l: 14cm | H: 20cm