Cinci motive pentru a alege manualul:
1. Este un manual prietenos, dinamic, adaptat vârstei, preocupărilor şi universului referenţial al elevilor de clasa a V-a, astfel încât primul contact cu limba franceză să fie agreabil şi incitant. Elevii sunt conduşi de un personaj de vârsta lor (Théo, 10-11 ani), plasat în diverse contexte situaţionale.
2. Strategia adoptată favorizează dozarea armonioasă a metodelor de tip intuitiv cu cele expozitive, ghidate de profesor. Lucrul individual şi exerciţiile de asimilare și fixare a cunoştinţelor alternează cu secvenţele de interactivitate, de lucru în grup, însoţite de elemente de ludic şi umor.
3. Unităţile sunt clar structurate într-o succesiune echilibrată de pagini duble, cu o alcătuire similară, ferită însă de monotonie prin elementele de diversitate progresivă introduse gradat. Aceasta permite, încă de la primele lecţii, exersarea mecanismelor de învăţare ce facilitează parcurgerea întregii materii.
4. După 3-4 unităţi de învăţare, manualul prevede un bilanţ ce reia punctual materia parcursă, cu scopul fixării celor mai importante elemente de lexic şi gramatică. Evaluarea finală are în vedere conţinuturile fundamentale de învăţare prevăzute de programă şi respectă principiile evaluării de tip DELF.
5. Manualul digital conţine elemente animate, interactive sau statice care accentuează, completează sau fixează conţinuturile de învăţare, oferind profesorilor un instrument pedagogic suplimentar, iar elevilor o modalitate interactivă, amuzantă şi stimulativă de învăţare şi de autoevaluare. Activităţile de lectură sunt acompaniate de înregistrare audio.