Gandit si alcatuit de profesori cu indelungata experienta pedagogica - Florina Streinu si Irina Draganescu - acest instrument de lucru propune elevilor rezolvarea celor mai frecvent intalnite probleme, la acest nivel. Ele vizeaza:
- intelegerea textului;
- cunoasterea elementelor de structura si compozitie;
- constructia si exersarea abilitatilor de redactare;
- insusirea si fixarea notiunilor de gramatica specifice;
- trecerea de la o invatare mecanica la una asumata, logica, centrata pe elementele esentiale ale programei scolare de clasa a VI-a.
Ofera-i copilului tau sansa de a-si imbunatati performantele de limba si literatura romana! Ajuta-l sa-si asigure reusita deplina la examenul de evaluare de la finalul clasei a VI-a! Mai ales ca acesta prefigureaza un examen si mai greu, cu miza si mai mare: Evaluarea Nationala de la finalul clasei a VIII-a!
Testele, in conformitate cu programa scolara editata de minister pentru clasa a VI-a, iti ajuta copilul:
- sa identifice ideile principale dintr-un text dat;
- sa incadreze corect un text (literar, nonliterar, opera epica, lirica, dramatica) si sa cunoasca trasaturile specifice ale acestora;
- sa poata transpune rapid un text din vorbirea directa in vorbirea indirecta;
- sa argumenteze cu usurinta parerea proprie in legatura cu semnificatia titlului, sa caracterizeze un personaj sau sa poata sa emita un mesaj personal;
- sa identifice usor modurile de expunere, momentele subiectului, ideile principale si secundare;
- sa recunoasca figurile de stil, procedeele de expresie artistica si celelalte notiuni de teorie literara invatate, prin aplicarea pe textul dat;
- sa cunoasca rolul semnelor de punctuatie si implicatiile lor stilistice in cadrul textului literar;
- sa exerseze capacitatea de a comenta semnificatia unui vers, a unei imagini artistice sau a sensului unor expresii;
- sa isi exprime punctul de vedere asupra unor elemente sau idei ale textului, intr-un mod corect, logic, convingator si coerent.