Avizat M.E.N. 2018.
Culegerea oferă contexte variate pentru formarea competențelor specifice clasei a IV-a, conform programei școlare. Printre temele abordate în culegere menționăm: vocabularul, propoziția, semnele de punctuație, textul (literar, narativ, în versuri, informativ, funcțional), părțile de vorbire, ortografia, părțile de propoziție, scrierea creativă. Poate fi utilizată ca auxiliar al oricăruimanual alternativ de clasa a IV-a.
Este structurată în 9 capitole care pot fi abordate în funcție de proiectarea unităților de învățare, fără a impune parcugerea conținuturilor în ordinea din culegere. Se pot îmbina conținuturi din capitole distincte, astfel încât să se asigure caracterul integrat al învățării la nivel intradisciplinar.
Este concepută din perspectiva rezolvării cu succes a testelor de evaluare sumativă, a testului de evaluare nationala la finalul clasei a IV-a, precum şi a acomodării la exigenţele disciplinei în ciclul gimnazial.
Conţine sarcini de lucru care vizează aprofundarea şi dezvoltarea achiziţiilor privind receptarea şi redactarea de mesaje scrise. Oferă atât posibilitatea rezolvării punctuale a unor sarcini de învăţare vizând receptarea sau redactarea de mesaje scrise cât şi situaţii de exersare în contexte integrate a conţinuturilor. Conţine secvenţe informative care fac referire la conţinuturile învăţării şi exemple care îl ajută pe elev în demersul personal de învăţare şi descoperire. Prezintă modele de rezolvare a unor exerciţii şi materiale-suport pentru scrierea creativă. Sunt alocate spații pentru rezolvarea unor exerciţii.
Textele propuse aparţin literaturii române clasice sau contemporane, precum şi literaturii universale. Cele folosite ca suport pentru exerciţiile de limbă şi comunicare fac parte din universul apropiat copiilor, au caracter ludic şi le cultivă plăcerea de a citi.