Manualul de Limba și literatura romană pentru clasa a IV-a este elaborat în concordanță cu prevederile programei, angajând capacitățile operaționale cu privire la formarea și dezvoltarea personalității elevilor prin intermediul unor sarcini de învățare adecvate.
Manualul respectă modelul comunicativ-funcțional al limbii române. Prin abordarea didactică a conținuturilor, acesta permite construirea unor situații de învățare care să conducă la dezvoltarea progresivă a tuturor competențelor specifice prevăzute de programă precum și a celor transversale, necesare în viața cotidiană, încurajând creativitatea, gândirea critică și dezvoltarea puterii de decizie.
Manualul este structurat în 11 unități de învățare. Fiecare unitate abordează comunicarea din perspectivă complexă, înglobând procesele de receptare a mesajului oral și scris precum și cele de exprimare orală și scrisă.
Manualul Limba romana clasa a IV-a este:
v instrument de lucru pentru dezvoltarea competențelor de comunicare în limba maternă
v instrument de învățare al elevului
v manual pentru orice elev din clasa a IV-a
v mijloc de investigare a realităţii
v punte de conectare între școală și cotidian
v mijloc de autocunoaștere
v prieten fidel al copilului