Produse
Produse
    • Total RON Comandă
      x
      Nu aveți produse în coș.
      Comandă
      Limba si literatura romana pentru bacalaureat. Subiecte rezolvate

      Limba si literatura romana pentru bacalaureat. Subiecte rezolvate

      0.0 / 10 ( 0 voturi)

      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2024
      Editura:
      Tip copertă:
      Paperback
      Nr Pag:
      148
      ISBN:
      9786065146747
      Dimensiuni: l: 16.5cm | H: 23.5cm
      Descriere

      Volumul de fata cuprinde: sinteze ale operelor autorilor canonici, eseuri structurate pe reperele de la examenul de bacalaureat, sub forma unor texte lacunare/eseuri de completat, pentru subiectul al III-lea; exemple/propuneri de texte argumentative, rezolvari ale unor cerinte date la subiectul I. B., de-a lungul timpului; exemple/propuneri de rezolvari pentru subiectul al II-lea (comentarii de texte lirice la prima vedere; perspectiva narativa; modalitati de caracterizare a personajelor; notatiile autorului; apartenenta la curente literare)


      Poate fi folosit pentru studiul individual, in pregatirea pentru examen.


      Cuprins

      I. Autorii canonici


      II. Eseuri structurate pe reperele de la examenul de bacalaureat, pentru subiectul al III-lea

      • „Luceafarul”, Mihai Eminescu
      • „Povestea lui Harap-Alb”, Ion Creanga
      • „Moara cu noroc”, Ioan Slavici
      • „O scrisoare pierduta”, Ion Luca Caragiale
      • „Plumb”, George Bacovia
      • „Flori de mucigai”, Tudor Arghezi
      • „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”, Lucian Blaga
      • „Riga Crypto si lapona Enigel”, Ion Barbu
      • „Ion”, Liviu Rebreanu
      • „Baltagul”, Mihail Sadoveanu
      • „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi”, Camil Petrescu
      • „Enigma Otiliei”, G. Calinescu
      • „Poveste sentimentala”, Nichita Stanescu
      • „Morometii”, Marin Preda
      • „Iona”, Marin Sorescu

      III. Texte argumentative, exemple pentru subiectul I. B.
      • 1. Preocuparea fata de problemele omenirii
      • 2. Peisajele influenteaza sau nu sentimentele unui calator
      • 3. Starea interioara influenteaza sau nu modul in care este perceputa lumea
      • 4. Legatura afectiva cu o persoana aflata la distanta poate fi mentinuta sau nu prin intermediul unor instrumente de comunicare
      • 5. Omenia este conditionata sau nu de experienta
      • 6. Viata de adult este sau nu influentata de amintirile din copilarie
      • 7. Imitarea permite sau nu dezvoltarea originalitatii
      • 8. Lecturile suplimentare influenteaza sau nu succesul scolar
      • 9. Modernizarea exclude sau nu prezenta elementelor traditionale
      • 10. Starile de spirit pot fi schimbate sau nu prin prezenta celor dragi
      • 11. Mass-media contribuie sau nu la crearea imaginii publice a unei persoane
      • 12. Intalnirea cu o personalitate produce emotie
      • 13. Cinstea contribuie sau nu la echilibrul unei comunitati omenesti
      • 14. Discretia in viata privata
      • 15. Severitatea este sau nu eficienta in educarea copiilor
      • 16. Prietenia poate sau nu sa fie influentata de varsta
      • 17. Viata nu trebuie risipita prin lucruri sau actiuni inutile
      • 18. Pasiunea pentru studiu este influentata de stilul de a preda al profesorului
      • 19. Succesul este sau nu influentat de mediul de lucru
      • 20. Educatia primita in familie influenteaza sau nu personalitatea adultului de mai tarziu
      • 21. Emotiile influenteaza sau nu comportamentul unei persoane
      • 22. Experientele de viata influenteaza sau nu descoperirea unor pasiuni
      • 23. Familia are un rol important in dezvoltarea gustului artistic
      • 24. Profilul cultural al unui dascal contribuie sau nu la formarea personalitatii unui adolescent
      • 25. Recunostinta in relatiile interumane
      • 26. Sarbatorile/vacantele mai aduc bucurie, in dinamica vietii contemporane
      • 27. Teroarea istoriei poate altera sau nu legaturile de familie
      • 28. Generozitatea este sau nu un atribut al marilor personalitati
      • 29. Rolul iubirii in educatie
      • 30. Importanta scolii in societatea moderna
      • 31. Crezi ca studiile sunt importante sau este suficient talentul pentru a avea succes?
      • 32. Crezi ca a deveni campion are legatura cu locul unde te-ai nascut?
      • 33. Muzica este sau nu importanta in viata oamenilor
      • 34. Oamenii trebuie sau nu sa exprime recunostinta fata de scolile in care au fost formati
      • 35. Varsta este sau nu un obstacol in initierea unor proiecte artistice, stiintifice, sociale etc.
      • 36. Procesul creatiei trebuie sau nu sa fie influentat de asteptarile publicului

      IV. Exemple de rezolvari pentru subiectul al II-lea (comentarii de texte lirice la prima vedere; perspectiva narativa; modalitati de caracterizare a personajelor; notatiile autorului etc.)
      • Ion Vinea, „Varianta”
      • Tudor Arghezi, „Nu mai zaresc...”
      • Lucian Blaga, „Lucruri suntem”
      • Alexandru Macedonski, „Dor zadarnic”
      • Tudor Arghezi, „O zi”
      • Mihai Eminescu, „Sub cerul plin de nouri”
      • Vasile Voiculescu, „Trec vremile”
      • Magda Isanos, „Tii minte-ntaia ploaie?”
      • George Bacovia, „In fericire”
      • Lucian Blaga, „Lumina de ieri”
      • Tudor Arghezi, „Oseminte pierdute”
      • Nichita Stanescu, „Varsta de aur a dragostei”
      • Tudor Arghezi, „Frunze pierdute”
      • Al. Vlahuta, „A mele visuri…”
      • Tudor Arghezi, „S-a spulberat”
      • Tudor Arghezi, „Versuri”
      • Marin Sorescu, „Asteptare”
      • Ion Pillat, „Acelasi freamat”
      • Lucia Demetrius, „Trei generatii”
      • Fanus Neagu, „Dincolo de nisipuri”
      • Gib I. Mihaescu, „Donna Alba”
      • Mihail Sebastian, „Jocul de-a vacanta”
      • Mihai Eminescu, „Inger si demon”
      • Ioan Slavici, „Moara cu noroc”
      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.