30 de Teste REZOLVATE de Limba si literatura romana pentru clasa a VI-a
Culegerea vine in intampinarea nevoilor elevilor de gimnaziu, ajutandu-i sa depaseasca problemele intalnite:
- stapanirea materiei de examen;
- elucidarea neclaritatilor si rezolvarea lacunelor;
- managementul eficient al timpului de lucru, in timpul examenului;
- gestionarea emotiilor cu potential negativ;
- cresterea increderii in fortele proprii;
- practicarea succesului prin exercitiu sustinut, pe teste similare celor de la EN;
- corectarea propriilor greseli prin autoevaluare si confruntare cu solutiile oferite de autori.
Consolidarea materiei de examen se realizeaza prin:
Structura lucrarii
- 30 de teste grupate in 5 unitati de invatare (5 teste formative + 1 test sumativ);
- fiecare unitate de invatare trateaza atat notiuni de literatura/lectura (redactarea textului scris de diverse tipuri), dar si de limba romana (vocabular, fonetica, gramatica);
- fiecare test vine insotit de rezolvarile si explicatiile date de profesorii autori.
Tipul testelor:
– conform modelelor elaborate de minister pentru proba de Limba romana, la Evalurea Nationala din clasa a VIII-a.
– formative (de literatura si de limba romana: vocabular, fonetica si gramatica) – care sustin fixarea unor notiuni predate la clasa. De exemplu, exercitiile din cadrul unui Test Formativ (literatura) pot solicita elevului:
- sa noteze anumiti termeni din textul suport;
- sa aleaga varianta corecta de raspuns valorificand informatiile din text;
- sa stabileasca daca un enunt este fals sau adevarat, pe baza informatiilor din textul-suport;
- sa precizeze, in unu-doua enunturi, o trasatura a textului narativ literar, identificata in textul dat;
- sa prezinte, in minimum 30 de cuvinte, un element de continut comun textului-suport si fragmentului dat, valorificand cate o secventa relevanta din fiecare text;
- sa-si motiveze raspunsul, in 50-100 de cuvinte, valorificand textul-suport;
- sa asocieze fragmentul dat cu un alt text studiat sau citit ca lectura suplimentara, care sa dezvolte aceeasi tema, prezentand-o, in 50-100 de cuvinte, prin referire la cate o secventa relevanta.
