De la publicarea cărții în 2014, totul a explodat: mărimea și cantitatea proiectelor, numărul de oameni din birou, recunoașterea internă și internațională. Premiile constante la Anuale și Bienale au fost însoțite, printre altele, de selecții la premiile Mies van der Rohe sau de invitația de a participa la expoziția principală a Bienalei de la Veneția.
Am simțit cu toții nevoia unui al doilea volum, care să reflecte evoluția biroului, varietatea lucrărilor și felul în care poți crește fără a-ți pierde identitatea și fără a reduce calitatea a ceea cee faci.
Strategia ADN BA de creștere fără pierderea identității și calității proiectelor constă în trei mari elemente. Ar fi, pe de o parte, lucrul în continuare la proiecte mici sau chiar foarte mici, cea ce permite păstrarea „antrenamentului” în rezolvări sensibile și atente la o cultură a locuirii. E foarte importantă apoi păstrarea poftei de a căuta, de a experimenta, de a reinventa.
Această preocupare funcționează cel mai bine la scară redusă, dar poate fi fertilă și în cazul unor ansambluri de mii de metri pătrați, în situații foarte speciale și cu clienți foarte deschiși. În sfârșit – dar și ca urmare a primelor două tipuri de efort –, este vorba despre păstrarea unor principii esențiale și atunci când constrângerile devin enorme și compromisul e prezent din start și inevitabil. În această categorie intră, de pildă, obsesia pentru urbanitate și crearea de locuri publice vii, considerarea spațiului liber drept un sistem complex și indispensabil locuirii…..
Diversitatea rămâne parte a fiecărui proiect: diversitatea tipurilor de apartamente și cea a spațiilor deschise și intermediare individuale, de la grădinile la parter la terase, logii, cursive; la fel și suprapunerea complexă a unităților și, în cadrul apartamentelor, a camerelor de diferite înălțimi, structura ca parte a arhitecturii, eleganța rezolvărilor și a expresiei.
