Manualul se prezintă asemenea unui ghid al elevului, fiind conceput ca un tutorial interactiv și prietenos, în lumea practică a tehnologiei informației și comunicațiilor. Acesta este structurat în 4 mari unități de învățare și răspunde viziunii și cerințelor actualului curriculum. Prima unitate acoperă integral, în cele 5 lecții, domeniul de conținut Prezentări din programa școlară. Urmează a doua unitate, structurată în 4 lecții, ce prezintă conținutul despre Animații grafice și modele 3D. A treia unitate, în 5 lecții, va introduce elevul în lumea fascinantă a Internetului, iar unitatea 4 este dedicată Algoritmilor și programării. Nu lipsesc recapitulările sumative marcate distinct pentru fiecare unitate, precum și o recapitulare finală, urmată de răspunsuri la multe dintre problemele și exercițiile date. Sunt propuse, de asemenea, și metode complementare de evaluare: observarea sistematică a activității și comportamentului elevilor (vezi Fișa de autoevaluare a activității și comportamentului), investigația, proiectul, portofoliul, autoevaluarea. Specificul disciplinei implică utilizarea unor metode didactice activ-participative, care sunt bogat sugerate de activitățile prezentate în acest manual, astfel încât să fie atinse toate cele trei competențe generale vizate.
Manualul școlar a fost aprobat de Ministerul Educației prin ordinul de ministru nr. 5022/06.07.2023.