Manualul propune un parcurs bine structurat, coerent și progresiv, care urmărește formarea și dezvoltarea competențelor de receptare și exprimare în limba franceză prin:
- activități diverse care îi antrenează pe elevi în diferite situații de comunicare uzuală;
- exerciții de vocabular vizând acumularea structurilor lexicale specifice fiecărei unități tematice;
- exerciții de gramatică, însoțite de explicații simple și clare, menite să le permită elevilor exersarea unor elemente de construcție a comunicării;
- texte-suport variate și motivante (dialog, forum, jurnal personal, mesaj electronic);
- jocuri și activități prin care noțiunile dobândite sunt reutilizate în mod ludic și interactiv;
- elemente interculturale prin intermediul cărora elevii descoperă diverse aspecte socioculturale specifice tinerilor din spațiul francofon;
- proiecte centrate pe interacțiune și colaborare între elevi, în vederea efectuării unei sarcini practice, concrete;
- activități de evaluare a celor patru competențe de comunicare prevăzute în programa școlară.