Lucrarea compartimentată pe capitole, pe unităţi de învăţare şi chiar pe lecţii grupează elementele de conţinut ale programei şcolare actuale cu respectarea logicii interne de dezvoltare a conceptelor matematice şi oferă atât elevilor, cât şi profesorilor lor un volum de exerciţii şi probleme pe cât de variate, pe atât de originale, care au menirea să-i ajute în abordarea şi completarea manualelor alternative.Problemele cu care debutează capitolele sunt accesibile unei mase largi de elevi cu un nivel minimal al cunoştinţelor de bază, gradul lor de dificultate creşte progresiv, dar am considerat că nu e necesar să precizăm pragul care delimitează problemele simple de problemele cu grad sporit de dificultate. În opinia noastră noţiunea de problemă „uşoară“ şi problemă „grea“ are nuanţe diferite de la un utilizator la altul (depinde de inspiraţia de a alege primii paşi care conduc sau nu la soluţie). Această modalitate de structurare a problemelor va uşura utilizarea lucrării ca un instrument eficient de lucru în testarea diferenţiată a elevilor în funcţie de posibilităţile intelectuale ale fiecăruia şi de interesul manifestat pentru studiul matematicii. S-a optat pentru probleme semnificative şi eficiente, atât pentru consolidarea cunoştinţelor în diferite etape, cât şi pentru pregătirea testelor de evaluare curentă, semestrială sau finală. Pentru formarea competenţelor europene specifice studiului matematicii în gimnaziu, lucrarea a fost astfel concepută încât să contribuie la formarea obişnuinţei elevilor de a apela la concepte şi metode matematice în abordarea unor situaţii cotidiene sau pentru rezolvarea unor probleme practice.Lucrarea prezintă 35 de teme de sinteză care conţin consideraţii teoretice la noţiunile de bază ale programei ce pot fi utilizate la sistematizarea cunoştinţelor precum şi numeroase modele de probleme rezolvate.Lucrarea constituie un suport eficient pentru profesori, elevi şi părinţi, pentru o evaluare şi autoevaluare cât mai obiectivă, de aceea fiecare exerciţiu şi problemă are specificată nota corespunzătoare.De asemenea, lucrarea cuprinde 20 de teste din care 4 variante pentru lucrările scrise semestriale precum si 7 teme pentru recapitulare finală. Pe lângă testele clasice am introdus şi teste combinate ce conţin teste grilă şi cu răspuns deschis. La testele grilă elevul trebuie să aleagă răspunsul corect din variantele de răspunsuri date ştiind că unul şi numai unul este corect, iar la testele cu răspuns deschis elevul trebuie să completeze spaţiul punctat cu răspunsul corect.După prezentarea enunţurilor problemelor propuse urmează soluţii şi comentarii. În general soluţiile prezentate nu sunt exhaustive, lăsând posibilitatea utilizatorului de a contribui efectiv la completări.Suntem recunoscători si adresăm multumirile noastre atât colegilor, părintilor, cât si elevilor care ne-au dat sugestii si sfaturi competente si ne-au condus la completarea lucrării.
Matematică. Aritmetica, algebra, geometrie clasa a VII-a, conform noii programe scolare
Categorii:
Varsta Recomandata:
12-14 ani
Limba:
Romana
Data publicării:
2019
Editura:
Tip copertă:
Paperback
Nr Pag:
288
Materie Scolara:
Matematica
ISBN:
9786065144934