Cartea este împărţită în şapte unităţi care acoperă integral conţinutul prevăzut de programa şcolară.
Lecţiile care compun o unitate sunt prezentate în mod coerent, unitar, într-un stil consecvent.
Fiecare lecţie debutează cu o problemă practică, pe baza căreia se introduc noile concepte. Acestea sunt conturate apoi într-un limbaj matematic care echilibrează nivelul descriptiv cu rigoarea specifică matematicii. Noţiunile noi sunt însoţite de exemple semnificative, comentarii şi aplicaţii.
Cartea acordă o atenţie sporită gândirii critice şi dezvoltării calculului mintal, prin zone dedicate, încurajând în acelaşi timp activităţile de grup, independenţa în gândire şi dezvoltarea încrederii în sine. Evaluarea se realizează prin forme şi instrumente diversificate, orientate spre formarea şi dezvoltarea competenţelor matematice.
Matematica presupune exersare şi îndemânare, cunoaştere şi simţ estetic şi, mai ales, imaginaţie şi intuiţie. Este ceea ce îşi propune să formeze şi lucrarea de faţă, un adevărat manual de educaţie matematică, care îi poartă pe elevi printre idei, concepte, definiţii şi teoreme folosind o exprimare prietenoasă, apropiată şi apelând la simţul practic şi la intuiţie.
Introducerea conceptelor matematice se face plecând de la exemple din realitatea imediată, de la experienţele de zi cu zi. Elevii vor descoperi astfel că lumea matematicii este o lume deschisă, vie, dinamică, în strânsă legătură cu toate domeniile de activitate,capabilă să formuleze, să descrie şi să explice numeroase situaţii, probleme, fenomene sau procese.
Autorii oferă, la fiecare pas, momente de investigaţie, de reflecţie, ocazii de a pune întrebări şi de a corela răspunsurile posibile cu datele situaţiilor analizate, fiindcă educaţia matematică reprezintă tocmai antrenarea minţii pentru a gândi.