Lucrarea de faţă vine în sprijinul elevilor care se pregătesc pentru Evaluarea Naţională în vederea admiterii în liceu sau pentru recapitulări şi evaluări curente şi finale, fiind în conformitate cu programele şcolare actuale elaborate de Ministerul Educației. Evaluarea Naţională a elevilor din clasa a VIII-a reprezintă un eveniment deosebit în viaţa unui adolescent. Dificultatea testului nu constă numai în natura subiectelor, ci mai ales în încărcătura psihică, cauzată de consecinţele finalizării testării, punctajul obţinut având o pondere însemnată în acceptarea la liceul dorit.
Structura cărţii pe ani de studiu permite actualizarea şi fixarea într-un timp scurt şi în mod sistematic a cunoştinţelor acumulate în clasele V–VIII prin breviarele realizate la fiecare noţiune semnificativă din Programa de Evaluare Naţională în vigoare. De asemenea, lucrarea poate fi utilizată zilnic în pregătirea curentă a elevilor precum şi pentru evaluarea sumativă începând cu clasa a V-a.
Primele 121 de teste sunt grupate pe clase, şi cuprind probleme care asigură parcurgerea conţinutului programei pentru Evaluarea Naţională elaborată de Ministerul Educației, iar următoarele 41 de teste sunt modele asemănătoare cu cele pe care elevii le vor întâlni pe foaia de examen.
Lucrarea oferă:
- 121 de teste pentru recapitulare şi aprofundare structurate pe clase şi capitole în concordanţă cu programa de Evaluarea Naţională în vigoare;
- 41 de modele de teste pentru Evaluarea Naţională elaborate după modelul Ministerului Educației.
Parcurgerea gradată a conţinutului programei actuale, oferă atât elevilor cât şi profesorilor care le îndrumă pregătirea, o eficientă recapitulare sistematică a noţiunilor studiate în cei patru ani de gimnaziu; exerciţiile şi problemele sunt astfel grupate încât să asigure o pregătire gradată şi din punct de vedere al dificultăţii.
Testele din lucrare constituie totodată modele de subiecte şi pentru evaluări curente, semestriale sau finale pentru toate clasele din gimnaziu. Exerciţiile şi problemele din teste sunt însoţite de răspunsuri şi chiar rezolvări complete, astfel încât să poată fi utilizate în activitatea independentă a elevilor şi să permită autoevaluarea. Suntem recunoscători şi adresăm mulţumirile noastre tuturor colaboratorilor pentru observaţiile, sugestiile şi recomandările ce au contribuit la îmbunătăţirea lucrării.