Câștigător al licitației de manuale școlare a Ministerului Educației 2021
Manualul este structurat pe nouă unități de învățare corespunzătoare conținuturilor din programa școlară pentru clasa a IV-a, o unitate de recapitulare și evaluare inițială, respectiv o unitate de recapitulare și evaluare finală. Conținuturile științifice sunt adecvate nivelului de vârstă și înțelegere al elevilor și sunt structurate progresiv, permițând trecerea treptată către general și abstract, prin valorificarea experienței empirice, matematizării realității înconjurătoare, utilizării limbajului grafic etc.
Activitățile de învățare urmăresc identificarea şi înțelegerea conceptelor noi, compararea, corelarea, combinarea, transferul cunoştinţelor funcţionale de matematică sau de la alte discipline, abordate în viziune interdisciplinară sau integrată, rezolvarea de probleme și aplicaţii practice. Recapitulare și evaluarea finală vizează aplicarea achizițiilor elevilor în contexte diverse.
Manualul cuprinde şi metode de evaluare alternative, complementare: autoevaluarea, coevaluarea, observarea sistematică, proiectul şi portofoliul. La finalul fiecărei unități de învățare se face trimitere la fișa de observare a comportamentului, care este completată de elev și validată de profesor.