Fiecare unitate de învăţare a manualului conține:
- un proiect care se derulează pe parcursul unității și care oferă prilejul de a aplica noțiunile învățate;
- un test de evaluare iniţială, care are dublu scop: atenționează asupra conceptelor cu care se operează în unitate și permite evaluarea nivelului de pregătire a elevului în momentul intrării în noul conținut, pentru eventuale activități remediale sau de progres;
- lecţiile în succesiune, fiecare urmată de un set de exerciții și probleme propuse, organizate pe 4 niveluri de dificultate;
- sinteză formulată pe înțelesul elevilor referitoare la conținuturile învățate și la competențele formate în cadrul unității;
- un test de autoevaluare
- două teste de evaluare sumativă, gradate ca dificultate și corelate cu competențele vizate.
Fiecare lecție a manualului:
- are un fir logic în care se pornește de la o situație-problemă cu aplicabilitate practică:
- analiza acestei situații-problemă generează obiectivul lecției, formulat ca o întrebare la care urmează să se răspundă prin învățarea noului conținut;
- rezolvarea situației-problemă oferă o primă aplicație a noului conținut;
- acoperă cu rigurozitate explicarea conceptelor prevăzute de programa școlară (prin definiții, reguli, demonstrații formulate clar și însoțite de o ilustrare care intensifică memorarea elementelor, probleme rezolvate și rezolvări alternative).
Problemele propuse:
Sunt gândite pe 4 niveluri de dificultate, ceea ce permite ca:
- elevul să avanseze în ritmul său propriu, de la ușor la dificil;
- învățarea să fie personalizată, nivelul fiind marcat explicit, elevul poate opta să înceapă cu sarcinile elementare și să avanseze cât poate, sau se poate concentra direct pe sarcinile complexe (nivelurile 3 și 4);
- profesorul să identifice nivelul de competență al elevului cu ușurință, pentru a putea recurge la activități remediale sau de performanță.
- Toate problemele din manual au răspunsuri sau indicații de rezolvare.
Forme de evaluare în manual:
Proiect / Test inițial / Verificarea nivelului de bază / Evaluare sumativă / Autoevaluare / Evaluare de 5 minute.
